gezeur over autoradios

Om zeker te zijn van een goed geluid in je Skoda kun je zitten dubben over welke radio je moet nemen. Ik heb alleen de kofferbak een beetje /forum/images/graemlins/tongue.gif aangepast. (Keep on dreaming /forum/images/graemlins/grin.gif)
 

Bijlagen

  • 19143-sic fabia verkleind.JPG
    19143-sic fabia verkleind.JPG
    15,5 KB · Weergaven: 27

Fabia

† In Memoriam
Kan je dan niet beter een Combi nemen? Daar past nog veel meer in /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik neem wel een Octavia RS en luister wel naar het motorgeluid, hou ik tenminste mijn kofferbak nog bruikbaar. /forum/images/graemlins/wink.gif
 

el_diablo

Nieuw lid
wij zijn nu bezig aan een fabia combi voorlopig passen er al 5 woofers (3x30cm 2x25cm) in nu moet de rest er nog bij worden gepropt /forum/images/graemlins/tongue.gif (zonder de achterbank te moete verliezen )
 

el_diablo

Nieuw lid
tis nie omdat er zoveel inzit dat da ook zo hard moet spelen he /forum/images/graemlins/tongue.gif
tklinkt gewoon lekker :d
een hobby zoals een ander /forum/images/graemlins/tongue.gif:d
 

Henny

Actief lid
jawel, snap wel dat het een hobby is, maar met, ik noem maar wat, een 4 of 8x 25 watt, lijkt me dat je ook al genoeg geluid kan produceren in zo'n kleine ruimte als een auto. Ik begrijp die hang naar honderden watts gewoon niet. Somige auto's lijken vooruit te gaan op de overdreven bassen i.p.v. op hun motor. En zoveel vermogen wordt zelden zachtjes gespeeld. Zolang je je ramen maar dicht houdt als je je installatie zo hard afspeelt.
 

Fabia

† In Memoriam
Sta je bij een verkeerslicht moet je je radio harder zetten omdat er iemand naast je staat met zo'n installatie. Hoor je gewoon dwars door auto's heen. En je staat dan een partij mee te trillen op de bassen, niet normaal hoor.
 

Henny

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Sta je bij een verkeerslicht moet je je radio harder zetten omdat er iemand naast je staat met zo'n installatie. Hoor je gewoon dwars door auto's heen. En je staat dan een partij mee te trillen op de bassen, niet normaal hoor.

[/ QUOTE ]
Vraag me wel eens af of dat soort lui wel kunnen bedenken wat het zou zijn als iedereen zich zo zou gedragen als zij doen. Waarschijnlijk niet of (misschien nog meer) ze hebben er gewoon maling aan. Nog triester dus...
Heb altijd de neiging om kei en keihard een klassiek stuk op te zetten met ramen open als ik dat monotone gedreun hoor.
 

Zoef

Actief lid
was idd wel een errug heftig klipje (kende hem al een tijdje) is niet erg slim van dat meisje, zal wel ff suizen in d'r oren. /forum/images/graemlins/1761.gif
 

el_diablo

Nieuw lid
ieder zijn mening er over he /forum/images/graemlins/wink.gif
zie jij al een 48jarige (combi is van men vader) door het centrum rijden met de muziek vreselijk hard ? zou raar zicht zijn he /forum/images/graemlins/wink.gif neenee is puur voor de "show" /forum/images/graemlins/tongue.gif
en er is een groot verschil tussen een db-drag instalatie en een gewone muziek instal he
 

rickske

Actief lid
Vind het allemaal wel wat te overdreven.Zuiver klinkt het allemaal al niet en erg praktisch is het ook al niet maarja het is ook meestal om een showtje te kunnen geven.
 

Zoef

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Vind het allemaal wel wat te overdreven.Zuiver klinkt het allemaal al niet en erg praktisch is het ook al niet maarja het is ook meestal om een showtje te kunnen geven.

[/ QUOTE ]
Ik denk dat je je hierin nogal vergist. Vaak gaat het juist om zuiver en klank. (SQ staat voor sound quality en DB voor decibellen)
Als iemand een SQ installatie heeft, gaat het best hard, maar de nadruk ligt op geluidskwaliteit. Bij DB /DB-drag gaat het puur om hard, mooi hoeft niet als het maar hard is. Meestal (nu ga ik chargeren) jongens met petjes en Honda CRX of Civics of Golf GTI of VR6 /forum/images/graemlins/wink.gif. Zij vinden het helemaal leuk als iedereen je van ver hoort komen. Trouwens, ik heb ook wel eens een dag dat alles harder moet, radio harder, nog harder, gaspedaal iets dieper enfin, je kent dat waarschijnlijk wel.

Voor wat betreft praktisch: tja, wat moet ik daarvan zeggen. Niet iedereen heeft de ruimte nodig die het inneemt /forum/images/graemlins/crazy.gif
gr.
Sandor
 
Bovenaan Onderaan