Gisissi/Skoda Octavia RS combi

Hallo, mijn naam is Jack Tichelaar en ik ben sinds februari van dit jaar ( eindelijk ) in het bezit van een Skoda octavia rs combi. Al sinds 2007 gecharmeerd van deze auto's maar op één of andere manier is het er eerder nooit van gekomen al was ik er in 2010 erg dichtbij. Destijds uiteindelijk toch gekozen voor de Seat Leon in FR uitvoering.

Aangezien ik de mk3 octavia aanzienlijk minder interessant vind en ik doorgaans kies voor courante auto's met weinig km, lange tijd gedacht dat het er niet meer van zou komen. Dit totdat ik volslagen toevallig aanliep tegen een mk2 ( facelift? ) octavia rs combi 2.0 tdi uit 2010 in precies de juiste kleur ( candy white ) in precies de juiste staat ( Smetteloos ) én met een hele acceptabele km stand ( 130k ). Import, dat dan weer wel.

Gekocht dus en sindsdien meer dan tevreden. Er vanuit gegaan dat mijn auto nagenoeg full options was uitgevoerd hetgeen niet ( bij lange na niet...) het geval bleek. Ik ben dan ook voornemens een aantal opties toe te voegen aan de uitrusting. ( oa parkeersensoren vóór, stoelverwarming áchter en het vervangen van het stuur door een multifunctioneel exemplaar ).

Anyway, ik zal hier gaan meelezen en jullie tzt wat vragen stellen.

Rallye

Forumguru
Leuk! We willen altijd meer foto’s!

Heb je een Duitse auto? Die hadden soms rare configs. Wel Columbus, geen parkeersensoren, geen roofrails wel altijd 18”, dat soort zaken. Het multifunctionele stuur was niet verkrijgbaar op de non-dsg-auto’s. Volgens mij ook niet echt te krijgen. Veel succes met zoeken!

Yup, Duitse import. Vreemde configs inderdaad. Kwam er op de terugreis ( na aanschaf) pas achter dat de auto niet over cruise control beschikt. Geen seconde bij stil gestaan dat dit er niet op zou zitten.....Dit later toegevoegd, bleek een eenvoudig klusje.

Mijn zwager heeft net een rs combi aangeschaft waarin áchteraf een multifunctioneel stuurwiel van een Superb is geplaatst. Mét behoud van volledige functionaliteit. Ik weet dus dat het kan, moet me alleen nog verdiepen in de benodigde onderdelen en de te doorlopen stappen.

Mijn auto heeft inderdaad wel een Columbus en parkeersensoren achter.

Ga later wat foto's toevoegen.

Bovenaan Onderaan