Dat de trekhaak van Skoda komt is overigens in NL wel vrij uniek. Nu ken ik de situatie voor de Fabia's niet zo heel goed, maar op geen enkele Skoda kun je in Nederland af-fabriek een trekhaak bestellen, en in ieder geval bij de Octavia en de Superb geldt dat je bij de meeste dealers bij montage van een trekhaak een Westfalia krijgt gemonteert, en dat is dus niet dezelfde als de af-fabriek variant (zie ook
deze draad op dit forum). Ik denk dat het voor de Fabia niet anders is, maar het zou kunnen natuurlijk.
Maar ook als de trekhaak wel gelijk is aan de af-fabriek variant (maar waarom dan weer een afwijkend nummer? NL: EEA997005 / EEA997004, rest van Europa: EEA700001), dan nog kan het zijn dat dezelfde trekhaak ook op een ander type Skoda (Roomster of Praktik) gebruikt wordt en daardoor is voorzien van een sticker met maximaal toegestane kogeldruk van de trekhaak.
Daarom blijft de vraag: Waar vind jij nu die 80 kg? Op een plaatje van de trekhaak of op een typeplaatje op je auto?
En om deze discussie voor eens en voor altijd plat te slaan:
Dit staat op pagina 159 van
je instructieboekje (vet gedrukt):
De aanhangwagen- en kogeldrukgegevens op het typeplaatje van de trekhaak
zijn slechts de testgegevens van de trekhaak. De gegevens die betrekking hebben
op de auto en die vaak onder deze waarden liggen vindt u in de documentatie die
bij de auto hoort.
Verderop in je instructieboekje kun je overigens ook (indirect) je max. kogeldruk berekenen, door je laadvermogen met en zonder gebruik van aanhanger van elkaar af te trekken.
Ik hoop dat je nu overtuigd bent.