gloeilamp icoontje

Remco28

Actief lid
Mijn gloeilamp icoontje in het dashboard brand sinds vandaag,volgens het boekje is er dan een gloeilamp defect en moet de boordcomputer ook aangeven welke.
De boordcomputer geeft niks aan en al mijn lampen werken gewoon,kan dit een storing van de computer zijn?

Domme opmerking misschien hoor maareuhh., misschien even een rondje om de auto heen lopen....
koffie.gif

Bij mijn Octavia II (model'06) is een tijd geleden het rechter dimlicht stuk gegaan op m'n radio-display kwam toen te staan dat er een dimlicht stuk was maar niet of het links of rechts was dus.

huh., heb jij nou je post aangepast of heb ik gewoon over die laatste zin van jou heen gelezen....
blush.gif

Nouja goed, een belletje naar de dealer of een dealer bezoekje denk ik....

ougie

Forumguru
Alles gecontroleerd, ook je remlichten. Ik weet niet of hij ook aangeeft als er van je "3e" remlicht een van de ledjes defect is.

Remco28

Actief lid
Stom van me,ik had id. een rondje gelopen maar zag in de eerste plaats niks want de zon scheen erop.
Moest vanavond weg,ben net terug en nog een keer gekeken en id. de achterlicht(bovenste lampje)is kapot,dus ook de remlicht(zelfde bolletje).
Weet iemand hoe je dat het makkelijkst kan doen?boekje kan even niet vinden.
En je kan toch beter het andere bolletje(van de andere unit)ook gelijk doen toch?

ougie

Forumguru
Inmiddels 75000 km op de teller en het icoontje de afgelopen 2 maanden diverse malen in beeld gehad. Elke keer weer een ander lampje defect,,,, degene die ik constant voer beginnen het om de beurt te begeven, gaan waarschijnlijk zo'n 75000km mee. Gelukkig kun je zowel voor als achter overal goed bij. Vanavond parkeerlampje rechts voor kapoet, morgen overdag de koplampunit maar weer even uitbouwen, plastic schroef los, handeltje schuin naar voren halen, unit uit nemen en stekker los. Dit is zo'n vervelend klein lampje waar ik met mijn worstvingens bijna niet bij kan. Maar met hulp van de charmante handjes van mijn vrouw lukt het prima. Weer zo'n voordeel van Skoda,,,, je kunt er tenminste bij, en hoeft voor het verwisselen van een lampje niet naar de garage.

Rallye

Forumguru
Bij mij zei de maxidot een paar weken geleden bij het starten van de auto dat er een lamp stuk was. "Right front fog light defective". Bleek een los contactje achter de voorbumper.

De melding is maar een paar seconden in beeld.

Bovenaan Onderaan