Gloeispiraal knippert.....oplossing (1 van)

Jan Koops

Nieuw lid
In een eerder geplaatste topic vertelde ik dat het probleem van onze Fabia te wijten was aan defecte boordcomputer.. dit is niet geheel juist. De monteur die onze auto in handen heeft gehad was met vakantie toen ik de auto weer ophaalde en dit kreeg ik aan de balie dus te horen......

Skoda VW Seat en dan de 1.2 TDI (greenline) uitvoering kampen soms met een storing die zeer moeilijk te vinden is, onze auto heeft ook paar week bij garage gestaan.

Het probleem zit hem in de stekker (pennetjes) aan de ECU daar zit soms een breukje wat de storing veroorzaakt, bij navraag kwam dit heel soms voor.

Mochten er dus mensen zijn met een VAG 1.2 TDI uitvoering die een soort gelijke storing hebben wat niet direct te vinden is.....wellicht is dit ook jullie probleem.

Gr Jan
 

Huibdos

Senior Member
Ik heb jaren gewerkt bij een firma die gespecialiseerd was in het maken van contactoplossingen voor de automobielindustrie.
Dat er een storing in een contact zit, kan natuurlijk een keer voorkomen, maar het is ondenkbaar dat het bij het ene type wel voorkomt en bij een ander niet.
Ik denk dat de fantasie(loosheid) bij sommige mensen heeft geleid tot de omschrijving van het probleem, zoals hierboven weergegeven, en dat de ware reden niet gevonden is.
 

Jan Koops

Nieuw lid
En wat moet ik met zo'n reactie....? Ik dacht dat een forum als dit o.a. bedoeld was om mensen te steunen en helpen in het vinden van oorzaken die problemen wat auto's betreft aangaat, met enig regelmaat hoor je problemen van diverse auto's die helaas stelselmatig voorkomen. Ik krijg meer het idee dat jouw reactie bedoeld is om mensen trap na te geven...succes in je verdere bestaan dan zal ik zeggen.
 

turboturbo

Forumguru
@Jan Koops met monteurs die klanten huiswaarts laten gaan met de diagnose 'weten we niet' en oplossing 'kan (waarschijnlijk) geen kwaad' of 'leert u er maar mee leven' wordt hier met enige scepsis op gereageerd omdat het veelal ook onzin is.....

Je topic wordt niettemin gewaardeerd, maar we willen juist graag de onderste steen boven krijgen. Zoals antwoorden op vragen als bijv welke foutcode blijft er dan precies spoken?
 

EdK

Forumguru
En wat moet ik met zo'n reactie....?
Jij blijkbaar niets, maar voor derden die meelezen is dit misschien een tip en kunnen ze hierdoor hun eigen probleem oplossen....

Dus tsja begrijp de smileys van @ertromp wel een beetje aan de hand van je reactie....

Ga uit dat een ieder hier op forum die niet alleen lezen maar ook meedenken en met antwoorden komen, dit doen met de beste intenties.
Door af te zeiken kan het wel eens een laatste keer zijn dat een iemand hier dan op forum is, terwijl die persoon met een ander probleem dan heel nuttige info kan hebben....


:pieker::pardon: :cheers:
 

Cordoba

Forumguru
@Jan Koops Laat allereerst duidelijk zijn dat je bedoeling om anderen met vergelijkbare problemen te helpen wordt gewaardeerd (ik denk dat ik daarin geen uitzondering ben, dus dat veel medeforumleden daar ongeveer hetzelfde over denken). Verder is het handig als je al eerder dit probleem hebt aangekaart, dit óf in hetzelfde topic te plaatsen, of anders een verwijzing in het andere topic naar dit topic.

Daarnaast is het probleem dat veel garages (receptiemedewerkers, verkopers, maar soms ook monteurs) van alles roepen wat niet of half juist is, waarbij de oorzaak niet zelden ligt in het feit dat men het probleem niet goed heeft begrepen, of gewoon gebrek aan kennis. Daarom ook bijvoorbeeld de opmerking van turboturbo om de foutcode (het nummer, niet de vaak gebrekkige omschrijving) te noemen als die bekend is. Met zaken als uitgelezen foutcodes, kun je objectiever bekijken of zaken vergelijkbaar zijn of niet, en als je een omschrijving en mogelijke oorzaken zoekt van een bepaalde foutcode kun je die terugvinden op bijvoorbeeld de site van Gerrit Speek.
 
Bovenaan Onderaan