Gnoe

Gnoe

Lid
Hallo allemaal. Het is weer tijd voor een nieuwe leaseauto en mijn aandacht gaat ook uit naar een Skoda PHEV. Ik heb in vanalles gereden maar niet eerder een Skoda gehad. Rij nu in een Volvo en daarvoor had ik een hele fijne Hybride Peugeot 508.

Vandaag twee offertes laten opstellen (Superb en Oktavia, beide PHEV hatchbacks) en wie weet gaat de nieuwe auto nu eens een Skoda worden!

VAG-man

Forumguru
Welkom @Gnoe.
Waarom 2 verschillende types i.p.v. verschillende uitvoeringen?
Superb is een andere rijders auto dan de Octavia.

Gnoe

Lid
Welkom @Gnoe.
Waarom 2 verschillende types i.p.v. verschillende uitvoeringen?
Superb is een andere rijders auto dan de Octavia.

Het wordt een leaseauto en ik wil even zien wat de netto maandprijs gaat doen. Superb heeft bijv ook panaromadak optie die gek genoeg niet bij de Octavia iV mogelijk is.
Er was helaas nergens een iV Octavia beschikbaar voor een proefrit dus ik heb alleen in de iV Superb gereden. Motorisering is voor beiden vrijwel gelijk, maar zal de Octavia zoveel anders rijden denk je?

Antera

Donateur
Van harte welkom en s6 met het kiezen van de juiste auto naar jouw wensen en budget. Het is wel een groot verschil de Superb of de Octavia.

MaxN

Donateur
Welkom. En er zijn zeker verschillen tussen de Octavia en Superb zoals aangegeven.

Gnoe

Lid
Dank allen. Misschien dan toch nog even een ritje in de Octavia maken ter vergelijk.
Netto leaseprijs verschil per maand (na bijtelling etc) zal 65-75 euro zijn, terwijl we de ruimte niet echt nodig hebben.

Kan me wel voorstellen dat ik de Octavia wegens wat lagere massa en wielbasis vlotter door de bochten krijg. En moet zeggen dat het interieur van de nieuwe Octavia wel een stuk nieuwer/opgefrist overkomt.

Gnoe

Lid
Vandaag ook even in de Octavia gereden. Verschil in rijgedrag vergeleken met de Superb is een stuk groter dan gedacht. Ondanks frissere look van de Octavia beleef je het klasseverschil wel aan alles. De Octavia stuurt ok, maar voelt ook wel heel middenklasse op de weg. Zeker voor lange ritten/vakantie zal de Superb het dik winnen op comfort.
Wordt nog een lastig besluit, want deze Octavia IV is de eerste die ik goed gelukt vind en een serieuze optie is. :arghh:

Laatst bewerkt door een moderator:

Gnoe

Lid
Welkom. Succes met kiezen!

Dank. Maar de keuze is onverwacht anders geworden, namelijk geen nieuwe leaseauto. Van het netto maandbedrag van een volgestopte auto tegen 22% bijtelling (+ de mobilitietsvergoeding die ik nu heb aangevraagd) kan ik iets rijden wat ik helemaal zelf wil. Geen last van merkenbeleid, tankpas die alleen bij Shell werkt en andere ongein. En ook weer voor 5 jaar vast te zitten in een contract.

Best een bevrijdend besluit moet ik zeggen, na 20 jaar leasen. Het is door alle maatregelen compleet onaantrekkelijk geworden (op kleine en elektrische auto's na) dus ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan met de automarkt.

Duijzer

Donateur
Zeker, ik koop al jaren zelf zakelijke auto’s. Inderdaad kan ik dan kopen wat ik wil, meestal een dikke auto van een paar jaar oud. En na een paar jaar zakelijk gaat hij naar privé, na flink afgeschreven te zijn. Vrije keuze door wie en waar ik m’n onderhoud laat doen en wanneer ik banden laat vervangen. Tanken waar ik wil en ik mag alles aan de auto verbouwen. (En krijg de btw nog terug ook).
Dus voor mij geen lease. Niet operational en niet financial. Ik kies voor de vrijheid van eigendom en als ik het niet kan betalen koop ik het niet.

Bovenaan Onderaan