Millgate
Lid
Skoda heeft in de eerste 6 maanden van 2008 wereldwijd 17,9 % meer auto’s verkocht dan in dezelfde periode van vorig jaar. In totaal werden er 366.686 exemplaren aan de man gebracht. De stijging was het grootst in Oost Europa (+ 40,1 %), China (de verkoop begon pas vorig jaar juni) en India (+ 61,6 %). Binnen Oost Europa werden er vooral meer auto’s in Rusland (+ 83,7 %) en de Oekraïne (+51,2 %) verkocht.
In heel Europa wist Skoda zijn marktaandeel in juni op te voeren van 2,9 % naar 3,1 %. Het absolute aantal verkopen daalde wel, maar niet zo hard als de totale markt. Hetzelfde geldt voor de resultaten voor het hele semester. In Duitsland mag Skoda zich nu het 2e importmerk noemen.
Best verkochte model is de Octavia, waarvan 27,1 % meer exemplaren werden verkocht (186.487 eenheden). Hiervan nam het oude model (Octavia Tour genaamd) 41.197 eenheden voor zijn rekening, hetgeen er 12,6 % meer waren dan in 2007. Van de Fabia werden, ondanks het schrappen van de sedanvariant van het oude model en de productiewisseling bij de Combi 14,5 % meer exemplaren verkocht (136.985). De Roomster kwam evenwel amper van zijn plaats (+ 0,8 %) en zag zijn aandeel in de totale verkopen dus afnemen.
Ook voor de Nederlandse markt waren er al signalen dat deze ‘ludospace’ niet aan de verkoopverwachtingen voldoet. Voor het totale verkoopbeeld maakte dat niet uit, want Skoda wist zowel op halfjaarbasis als in juni duidelijk meer auto’s te verkopen Bij ons komt de winst geheel voor rekening van de Fabia; de Octavia begint verkooptechnisch wat vermoeidheidsverschijnselen te vertonen.
Skoda wil in 2011 zijn gamma verdubbeld hebben van 4 naar 8 modellen. We kunnen o.a. een kleine SUV (Yeti), een middenklasse MPV en een nieuw instapmodel verwachten. Verder zit er een Combi uitvoering van de Superb in de pijplijn. Van dit onlangs vernieuwde vlaggenschip zijn al 1.771 exemplaren verkocht. Skoda wil de Superb, in navolging van de Octavia, ook in India gaan bouwen.
(bron: autointernationaal.nl)
In heel Europa wist Skoda zijn marktaandeel in juni op te voeren van 2,9 % naar 3,1 %. Het absolute aantal verkopen daalde wel, maar niet zo hard als de totale markt. Hetzelfde geldt voor de resultaten voor het hele semester. In Duitsland mag Skoda zich nu het 2e importmerk noemen.
Best verkochte model is de Octavia, waarvan 27,1 % meer exemplaren werden verkocht (186.487 eenheden). Hiervan nam het oude model (Octavia Tour genaamd) 41.197 eenheden voor zijn rekening, hetgeen er 12,6 % meer waren dan in 2007. Van de Fabia werden, ondanks het schrappen van de sedanvariant van het oude model en de productiewisseling bij de Combi 14,5 % meer exemplaren verkocht (136.985). De Roomster kwam evenwel amper van zijn plaats (+ 0,8 %) en zag zijn aandeel in de totale verkopen dus afnemen.
Ook voor de Nederlandse markt waren er al signalen dat deze ‘ludospace’ niet aan de verkoopverwachtingen voldoet. Voor het totale verkoopbeeld maakte dat niet uit, want Skoda wist zowel op halfjaarbasis als in juni duidelijk meer auto’s te verkopen Bij ons komt de winst geheel voor rekening van de Fabia; de Octavia begint verkooptechnisch wat vermoeidheidsverschijnselen te vertonen.
Skoda wil in 2011 zijn gamma verdubbeld hebben van 4 naar 8 modellen. We kunnen o.a. een kleine SUV (Yeti), een middenklasse MPV en een nieuw instapmodel verwachten. Verder zit er een Combi uitvoering van de Superb in de pijplijn. Van dit onlangs vernieuwde vlaggenschip zijn al 1.771 exemplaren verkocht. Skoda wil de Superb, in navolging van de Octavia, ook in India gaan bouwen.
(bron: autointernationaal.nl)