Goedemorgen beste forum leden!

Pedori

Lid
Ik zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Peter Koomen en sinds 2005 de gelukkige bezitter van een Octavia 1,6 Combi Comfort uit 2002 met 'slechts' 485000 km op de teller (op LPG!).

De reden dat ik dit forum ben gaan bezoeken is het probleem met de radiator ventilatoren: ze draaien continu op de laagste snelheid, ook met contact uit.

Twee verschillende garage's, een algemene en een specifieke Skoda, kunnen het euvel niet vinden. Ze geven 'm op. Nu al ;)

Ik geef 'm om deze reden beslist niet op, verder rijdt ie nog als een zonnetje!

Nu zal ik na deze Meet & Greet als het goed is een topic mogen starten, in de hoop een oplossing te vinden

Met hartelijke groet,

Peter Koomen

Antera

Donateur
Ik zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Peter Koomen en sinds 2005 de gelukkige bezitter van een Octavia 1,6 Combi Comfort uit 2002 met 'slechts' 485000 km op de teller (op LPG!).

De reden dat ik dit forum ben gaan bezoeken is het probleem met de radiator ventilatoren: ze draaien continu op de laagste snelheid, ook met contact uit.

Twee verschillende garage's, een algemene en een specifieke Skoda, kunnen het euvel niet vinden. Ze geven 'm op. Nu al ;)

Ik geef 'm om deze reden beslist niet op, verder rijdt ie nog als een zonnetje!

Nu zal ik na deze Meet & Greet als het goed is een topic mogen starten, in de hoop een oplossing te vinden

Met hartelijke groet,

Peter Koomen

Als eerste van harte welkom. Omtrent jouw probleem het volgende. Links onder op de chassisbalk zit een regelkastje deze is vermoedelijk defect waardoor alles blijft draaien

Pedori

Lid
Als eerste van harte welkom. Omtrent jouw probleem het volgende. Links onder op de chassisbalk zit een regelkastje deze is vermoedelijk defect waardoor alles blijft draaien
Mijn dank voor je reactie beste Antera!
Nu ben ik nieuw op dit forum en weet ik niet of dit de plek is om over dit probleem een draadje aan te gaan maken, of dat ik hierover beter een onderwerp onder een specifiek hoofdstuk (Octavia Mk1) kan starten?

Voor wat betreft dat regelkastje, waarschijnlijk doel je op de Fan Control Module (de 1J0 919 506 L in mijn geval): die had de eerste garage hier in het dorp reeds voor een nieuwe vervangen, zonder resultaat helaas :nono: en vervolgens de oude weer teruggeplaatst. Meerdere sensoren hebben ze ook onder de loep genomen. Volgende stappen zouden de Climatronic danwel de Engine Control Module zijn. De zoektocht is gestaakt om mij niet op verdere kosten te jagen.
Een bevriende monteur van die garage zal maandag het elektrisch schema voor mij uitprinten :thumbsup:!
Bij de tweede garage (specifiek Skoda, dus mijn hoop was hoog gespannen) hebben ze slechts de pluggen van de Fan Control Module schoongemaakt. Dat dit arbeidsintensief is blijkt wel uit de rekening van € 150,-. Begrijpelijk vind ik, maar zonde geld, want het heeft niets opgeleverd. Daarom ga ik nu mijn eigen uren er aan spenderen en vinden zal ik het :D!

Bovenaan Onderaan