Goedendag allen

Goedendag allen.

Sinds afgelopen donderdag (18-09-2018) mag ik mijzelf ook Skoda rijder noemen.
Paar weken terug hield mijn 2006 Ford Focus C-Max er mee op. Vanaf begin eigenlijk al probleem auto.

Na wat zoekwerk een Skoda Fabia Greenline gezien maar op het moment dat ik langs kwam bleek de benzinepomp defect te zijn. Dit zou de garage kosteloos repareren (logisch natuurlijk) maar het voelde toch niet goed voor mij na alle problemen met de vorige auto.
Gelukkig stond er relatief vlakbij nog een andere te koop dus gelijk door gereden. Meteen goed gevoel bij de garage en de auto. Stukje gereden en net aanbod gekregen. Nachtje over geslapen en besloten hem aan te schaffen.

Ik rij dus nu een Skoda Fabia 1.2TDI Greenline uit 2011 (toevallig op voor het eerst op naam op mijn eigen verjaardag) met bijna 158.000 op de teller.

Vooralsnog niet veel te zeggen over het verbruik enzo (net 300km gereden ongeveer) maar het ziet er vooralsnog niet verkeerd uit. Gemiddelde staat nu op 4,8/100km. Dat is in ieder geval beter dan wat de C-Max deed.

Zaterdag nog even bij mijn eigen garage geweest voor de afhandeling van de C-Max en gelijk de auto laten inspecteren. Geen enkele aanmerking op de auto.

Enig 2 minpunten tot nu toe

1: De radio. Helaas geen telefoon voorbereiding en mogelijkheid tot USB stick. Heb wel wat opties gezien maar helaas ook geen budget op dit moment. Telefoon los ik voorlopig wel op met een parrot.

2: Die claxon. Sorry hoor maar dat klinkt toch voor geen meter? Afgelopen vrijdag besloot een vrachtwagen op het allerlaatste moment toch rechtsaf te slaan terwijl ik er al bijna naast reed. Boos ram ik op de claxon maar stopte ook maar weer want hoe kun je nu boos klinken met zo'n ielig geluid?

Verder zal ik me hier wel beetje inlezen in de auto en waar nodig vragen stellen :)

mvg MdeWals

Duijzer

Donateur
Welkom! Wat betreft die claxon, er zijn hele beste train horns te koop, probleem gegarandeerd opgelost:nailbiting:

Bovenaan Onderaan