PieterK
Lid
Even voorstellen,
Pieter, sinds 1,5 jaar bereider van een Mazda 6 station, skylease GT 2.2D en daarvoor jaren eigenaar van een Passat station 2.0TDI bluemotion. Die laatste was verwend door Pedro Hartog.
Nu dat we van baan gaan wisselen, en de Mazda derhalve terug gaat naar de leasemaatschappij, ben ik opzoek naar een nieuwe auto.
Ik heb mijn oog laten vallen op een OIII station, van 2013-14-15. Prijs +/- 15000
We rijden rond de 30dkm en heb zitten twijfelen over de brandstof:
Diesel? Jaren met plezier mee gereden maar nu, Mwah. Er wordt mij teveel aan diesel pesten gedaan
CNG? Prijs per kilometer is zeker interessant. Maar wat bevriende techneuten raden het mij af. Het geld wat je in je zak steekt met de brandstof besparing, kan je vervolgens naar de garage brengen. Zijn er hier op het forum CNG ervaringsdeskundigen?
Benzine is wat er dan nog, volgens mij, overblijft
1.2 of 1.4 / Hand of DSG. De keuze is reuze
Ik denk aan een 1.4 handbak. Beetje ingegeven door de DSG problematiek waar je veel over leest. Zijn die nog relevant bij auto's vanaf 2013?
Qua motorisatie heb ik een auto met motorcode CHPA gevonden met bouwjaar 08/2014. Zijn daar notoire problemen mee?
Er komen veel OIII uit de lease. Met tussen 120-150dkm op de teller.
Is zoiets "te veel" of kan ik daar zelf nog wel een paar jaar 30dkm bij op tellen?
Alternatief is eentje in Duitsland zoeken. Voor +/-15000 heb je er een met rond de 80dkm
Om dat laatste een beetje voor te bereiden (BPM berekening) ben ik aan het stoeien met VIN decoders en zo. Ik vind alleen niet wat ik zoek: Welke pakketten zitten er op? Weet iemand hoe ik die info boven water haal?
dank en groeten
Pieter
Pieter, sinds 1,5 jaar bereider van een Mazda 6 station, skylease GT 2.2D en daarvoor jaren eigenaar van een Passat station 2.0TDI bluemotion. Die laatste was verwend door Pedro Hartog.
Nu dat we van baan gaan wisselen, en de Mazda derhalve terug gaat naar de leasemaatschappij, ben ik opzoek naar een nieuwe auto.
Ik heb mijn oog laten vallen op een OIII station, van 2013-14-15. Prijs +/- 15000
We rijden rond de 30dkm en heb zitten twijfelen over de brandstof:
Diesel? Jaren met plezier mee gereden maar nu, Mwah. Er wordt mij teveel aan diesel pesten gedaan
CNG? Prijs per kilometer is zeker interessant. Maar wat bevriende techneuten raden het mij af. Het geld wat je in je zak steekt met de brandstof besparing, kan je vervolgens naar de garage brengen. Zijn er hier op het forum CNG ervaringsdeskundigen?
Benzine is wat er dan nog, volgens mij, overblijft
1.2 of 1.4 / Hand of DSG. De keuze is reuze
Ik denk aan een 1.4 handbak. Beetje ingegeven door de DSG problematiek waar je veel over leest. Zijn die nog relevant bij auto's vanaf 2013?
Qua motorisatie heb ik een auto met motorcode CHPA gevonden met bouwjaar 08/2014. Zijn daar notoire problemen mee?
Er komen veel OIII uit de lease. Met tussen 120-150dkm op de teller.
Is zoiets "te veel" of kan ik daar zelf nog wel een paar jaar 30dkm bij op tellen?
Alternatief is eentje in Duitsland zoeken. Voor +/-15000 heb je er een met rond de 80dkm
Om dat laatste een beetje voor te bereiden (BPM berekening) ben ik aan het stoeien met VIN decoders en zo. Ik vind alleen niet wat ik zoek: Welke pakketten zitten er op? Weet iemand hoe ik die info boven water haal?
dank en groeten
Pieter