Goedkoop smartlink activeren Amundsen O3

na de koop van de O3 blijft me nog steeds irriteren dat ik geen smartlink heb ivm ik verwacht had dat dit in deze radio Amundsen standaard was anno 2016. Heeft iemand een idee of er dealers zijn die afwijken van de 230 euro? Of zijn er handige mensen die het zonder dealer kunnen activeren?

Alvast bedankt voor de input!

EdK

Forumguru
standaard was anno 2016.
Ach standaard bij PON / VAG ??
Over enkele jaren moeten we allen naar DAB+ radio luisteren, maar nu moet je nog steeds bij nieuwe wagen een vinkje zetten om voor €100,00 extra de DAB+ radio erbij te krijgen.
Dan denk ik ook van kom op PON / VAG zet dat ding er vanaf heden standaard in en maak die wagen gewoon € 100,00 duurder.
Dit moet je niet meer als optie willen verkopen..... 5 jaar terug misschien nog wel .... maar heden ten dagen zeker niet meer...

Rallye

Forumguru
Smartlink? Ja. Hij moet een code aanschaffen en daarmee op de computer in contact met de fabriek Smartlink met die code vrij laten geven. Met de zoekfunctie vind je hier meer.

Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Die code kost je dealer rond de 180 euro. De rest zijn kosten voor het bestellen en erin zetten die je dealer rekent omdat hij meestal niet voor niets zal werken.

jongetje

Forumguru
Die code kost je dealer rond de 180 euro. De rest zijn kosten voor het bestellen en erin zetten die je dealer rekent omdat hij meestal niet voor niets zal werken.

JoepCombi

Nieuw lid
Ik heb een ambition business besteld, word afgeleverd in November. Dus als ik Smartlink wil zal ik dit los moeten kopen? Ja ik heb zon dealer gevraagd die er zelf geen antwoord op kan geven, die geeft aan dat het waarschijnlijk standaard is....

Rallye

Forumguru
Als hij dat "denkt", en dus niet verder uitzoekt, dan kan hij daar toch ook voor instaan? Dan kun je met hem afspreken dat jij zonder meerkosten een auto met geactiveerde Smartlink krijgt, of dat nou af-fabriek of later geactiveerd is. Dan heeft hij de keuze: hij zoekt het uit en laat jou weten wat het kost of hij loopt het risico dat hij later €180 voor een code en een kwartier werkplaatstijd voor het activeren kwijt is.......

Rallye

Forumguru
Ah, OK. Zo in de configurator kun je ook niet zien of Smartlink gectiveerd is. Je krijgt wel een nieuwe Columbus, dus de kans is groter dan voorheen....

Bovenaan Onderaan