Golf 6 variant of O2 1.6 diesel business elance met opties welke keuze

pieterellen

Nieuw lid
Wellicht een vreemd onderwerp voor op dit Skoda forum,maar volgende week wil ik gaan bestellen.Voorkeur is de O2 maar de stoelen in de golf 6 highline zijn ietsje beter....
Hoe zijn hier de ervaringen over het zitcomfort?

Zie de reacties met plezier tegemoet.

Groet,

Pieter.

Ronnie

Forumguru
Welkom op het forum trouwens.......

Ik denk dat het ervaren van zitcomfort iets heel persoonlijks is...........

ppx

Donateur
Ik ben heel tevreden van de Octavia zetels. Van de ganse Octavia trouwens. Waar ik werk rijden we oa met VW Golf. Als ik in mijn Octavia stap zie ik dezelfde airco, dezelfde handgrepen. Om kort te zijn: voor het geld van je Golf heb je veel meer Octavia.

En ja... je moet er mentaal klaar voor zijn om met een Skoda te rijden. Maar spijt ga je niet hebben.

TL@

Forumguru
Sport stoelen nemen in de O2, zijn dezelfde als de Highline stoelen in de Golf (althans in België)

pieterellen

Nieuw lid
Ben vandaag nog even bij de dealer geweest, zowel lichamelijk en geestelijk heb ik nu besloten een Octavia 1.6 Greentech Businessline
Elegance met afneembare trekhaak,bluetooth,MDI,Sunset,Metallic lak, in de kleur antracite grey te bestellen.
Ik heb begrepen dat op deze uitvoering ESP standaard wordt geleverd,al met al denk ik een goede keuze voor veel veilige/prettige km.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,

Pieter.

flip

Lid
Ik blijf het vreemd vinden dat jullie in Nederland wèl een trekhaak kunnen nemen op de greenline/greentech, en wij in België niet. Trouwens, die antracite grey staat beeldig (ook op mijn O2), en die ESP moet je gewoon hebben, al kost het wat (zoals op de gewone 1.6 cr).

TL@

Forumguru
Trekhaak op een GL of GT gaat toch zonder problemen. Ik kon die gewoon mee bestellen (heb uiteindelijk wel gekozen voor de 2.0 TDI)

ppx

Donateur
@Flip: volgens mij heeft dat te maken met onze "ecopremie". Je bestelt een Greenline en wordt dus verondersteld om lage emissies te hebben met die auto. Er een caravan of aanhanger achterhangen doet hierin afbreuk. Vandaar denk ik dat je bij ons geen trekhaak kan bestellen op een Greenline...

Mettes

Forumguru
In Belgie is inderdaad een trekhaak mogelijk onder de greenline,maar wordt nooit vanuit de fabriek geleverd=steeds naplaatsing met originele trekhaak van Skoda.
Er zijn echter merken waar dit totaal niet mag bv Ford Fiesta econetic.
Dit omdat er op het gelijkvormigheidsattest van deze wagens geen sleepgewicht vermeld is.(mag dus ook niet slepen)(Dit gewicht moet voor de autokeuring vermeld zijn)
Bij een O2 greenline is er wel een sleepgewicht vermeld.(bij een greentech weet ik het niet)
Check maar eventjes op uw attest.
Ik had ook reeds deze vraag gesteld bij de dealer en de trekhaak zal binnenkort geplaatst worden.
Hierbij had ik gekozen voor het afneembare type.Prijs was toch wel even schrikken (800 euro-org Skoda)
Aftermarket is ook mogelijk,maar ik denk dat dit problemen gaat geven met het canbussysteem en de parkeersensoren.(foutmeldingen)
Bij het orginele systheem worden de sensoren dan ook automatisch uitgeschakeld.
Tevens zal het canbussysteem een lagere weerstand gaan meten in verlichtingskring ,vermits er meerdere lampjes parrallel komen te staan.(bij rijden met aanhangwagen)
De canbus zal hier dus een fout genereren.Met het volledige orginele systheem zouden deze problemen niet opduiken.

cvegreen

Forumguru
Je hebt volgens mij een heel goede keuze gemaakt om voor de octavia te gaan kiezen.
Je hebt immers een grotere auto voor ongeveer het zelfde geld of zelfs iets goedkoper , met dezelfde materialen gemaakt.

pieterellen

Nieuw lid
Vandaag contact gehad met de leasemaatschappij levertijd van de O2 12 weken, dus het aftellen kan beginnen!
Op het laatste ogenblik toch ook maar hulpveren bij besteld, ook gelet op de vele ervaringen hier op het forum,

Tot de volgende update.

Groet,

Pieter

Bovenaan Onderaan