Golf 7 en sticky brakes (EPB?)

oghkru

Lid
Sinds enkele maanden heb ik problemen heb met de Electronic Car Braking optie van mijn Golf 7 (van 07-06-2014 - 1.2 TSI - 5 bak). In de afgelopen maanden komt het incidenteel voor dat ik bij een stoplicht wil wegrijden maar dat de remmen zijn geblokkeerd. Dit is vanuit een wegrijdende positie waarbij zover ik weet altijd de Hill Hold Control functie actief is (als het euvel optreed brand ook het groene lampje van Hill Hold Control).

De remmen worden dan geblokkeerd (lastig als je net een kruising over wil steken). Het blijft dus elke keer weer een verrassing. Inmiddels raak ik er iets meer aan gewend en heb ik ontdekt dat als ik de procedure volg als of het rode lampje of wel de electronische parkeerrem is ingeschakeld dus rem indrukken en knopje een paar keer naar beneden drukken totdat ik hoor dat de remmen weer vrij komen (dit merk je vaak wel in je rempedaal). Dit zal zo’n 3-4 keer zijn en dan kan ik verder.

Daar ik niet de enige bestuurder ben maak ik me enigszins zorgen hoe het moet als mijn vrouw of mijn zoon hiermee te maken krijgen, je hebt te maken met een auto die alleen met zeer veel gas vooruit te krijgen is vanaf zijn plek en vaak sta je bij een stoplicht met auto’s achter je etc.

Eerder is wel de bewuste switch vervangen en toen heb ik 3 weken lang geen klachten gehad.

De frequentie op dit moment van het blokkeren van de remmen zal zo’n 2-3 keer per maand zijn. De auto doet het mijns insziens alleen als het een wat langer stoplicht is (zeg 2-3 minuten) waarbij ik heb begrepen dat de techniek de auto na 1,5 minuut in een andere stand schakelt (?). Als de remmen blokkeren dan blokkeren ze echt op 4 wielen en schiet die pas bij 3000 toeren los.

De auto staat nu bijna 2 weken bij de dealer die er elke dag wel mee rijden maar ja....deze Golf doet niets o commando en Pon heeft ook geen oplossing.

Joske

Forumguru
Volgens mij moet de mate van remmen (even los van het ECB verhaal), dus de dosering wel in te stellen zijn mbhv VCDS of VCP. Mss kan er ook wel iets ingesteld worden op de ECB waardoor deze minder hard "duwt" bij stilstand. @Antera of @ertromp jullie idee of dit kan? :)

Darkside

Forumguru
Er zijn niet zoveel mensen met een VW hier (al komen ze wel ;)),
Ik zelf rij ook een Golf. En dit komt mij niet bekend voor. Ik zelf heb AutoHold altijd aan staan (lampje op de knop brandt). En ik zet nooit handmatig de electronische handrem erop.
Ik start. De electronische handrem is actief (lampje brandt) en als ik mijn gordel omdoe is deze uit.
En kan ik zonder problemen wegrijden.
Als ik dan moet stoppen rem ik. In het dashboard brand dan een groen rempedaal icoon. Op dat moment kan ik mijn voet van de rem afhalen en blijft de auto staan. Volgens mij brand het lampje van de electronische handrem niet. Als ik weer verder wil rijden hoef ik slechts een tikje tegen het gaspedaal te geven en de auto rijdt weg.

Ik weet dat electronische handrem actief wordt als je geen gordel draagt. Misschien dat die sensor niet lekker is en dus een false positive geeft en de rem erop laat staan?
Maar het is lastig dat het zo weinig gebeurt om precies de oorzaak te vinden.
Suc6

Antera

Donateur
Dit probleem is op het VWforum al behandeld en heb hem ook gesproken omtrend dit euvel. Het lijkt een probleem te zijn in een van de besturingsmodule's die ergens op in wilt grijpen terwijl eht niet nodig is of een onjuist signaal krijgt.

Ze zouden zoals ik volgens mij al had aangegeven Hill start eens uit moeten schakelen en eventueel ook de gordel melding. Zo een voor een en dan testen en kijken of het veranderen wil.

Bovenaan Onderaan