Golf GTI: melding koelvloeistof

SuperBeeb

Forumguru
Ik weet t, er is ook een GolfGti-forum, maar is niet zo actief als t Skodaforum. En technisch is t toch allemaal hetzelfde :jaja:
Vorige week is bij de dealer m'n koelvloeistof reservoir (+vloeistof) vervangen, nadat in 2x een melding had gekregen om de koelvloeistof te checken (melding in centerdisplay, full color, vooral veel rood :mad:). Temp en niveau waren goed, was wschl een kapotte sensor, schijnt bekend probleem te zijn.
Helaas kreeg ik gisteren weer deze melding. Ben dus benieuwd wat het dan zou kunnen zijn. Iemand een idee?

oco1979

Forumguru
Als je zelf naar de reservoir kijkt, hoe staat deze van niveau ?
Kan dan gerust sensor zijn.

oco1979

Forumguru
bedradingsprobleem kan gerust ook nog.
Bekijk eens de draadbundel van de sensor, eens aan wikkelen(draadbreuk)

Kwam de melding bij warme of koude motor ?

SuperBeeb

Forumguru
3x Bij warme motor, 1 keer bij koude start (nou ja, dag in de zon gestaan na 200 km rijden). Hij zal wel weer naar de garage moeten, heb nog garantie. Ga zelf niet klussen, daar wordt ie zeker niet beter van :D.
Maar ben vooral benieuwd of er naast de sensor nog andere bekende problemen zijn.

oco1979

Forumguru
Zie staan golf gti , neem aan dat de motor met ketting is.
Heb ik vernomen van een tuner die me vertelde dat na ongeveer een week of langer stilstaan en je dan start, er kans is dat de ketting iets verdraaid. :cry: Mogelijks toepasbaar op de rest van tsi/tfsi motoren al dan niet al hun eigen probleem met de ketting.
Waarom ? Olie is na lang stilstaan naar de carter, oliedruk is niet zo rap om direct de spanner op druk te zetten.
We spreken hier niet over seconden he.
Zeg wel met de nadruk "KANS".
Technisch bekeken kan dat inderdaad.

Cordoba

Forumguru
Volgens mij komt dit ook wel eens voor bij gecorrodeerde stekkerverbinding van de de sensor. Gezien nieuw reservoir en sensor, zou de stekker van de auto dus de meest waarschijnlijke oorzaak zijn.

SuperBeeb

Forumguru
Melding: zie startpost. Vrijdag wordt ie uitgelezen. Zou wel slordig zijn van de garage als ze bij t vervangen niet ook even t stekkertje hadden gecontroleerd. Maar ja, t blijft een VW-garage. Kan dus alles verwachten :banghead:

SuperBeeb

Forumguru
Update: onderzoek vandaag levert probleem met regelapparaat en/of bedrading op. 'Chef touwtjes' heeft over 2 weken pas tijd, dus dan mag ie weer naar de garage. Kan wel gewoon blijven rijden. We zullen zien.

SuperBeeb

Forumguru
AAAAHHHHH:banghead::banghead::banghead:
Navi geüpdatet. Zou volgens de filmpjes stilstaand kunnen, mits stroomverbruikers uitstaan.
Was bijna klaar (stond al op 100%), staat t scherm opeens op zwart: "accu zwak" :mad:
Dagrijleds kunnen niet uit, zal daar dus wel aan liggen. Nu dus naar aan de druppelaar, stond gelukkig voor de deur.
Wat een gez**k :cry:

Rallye

Forumguru
Het updaten gaat gewoon door als je weer start toch? Ervan uitgaande dat je een MIB-Columbus (sorry Discover Pro) hebt?

ertromp

Forumguru
Die DRL's kun je dusdanig met vcds programmeren dat je ze in de 0 stand uit kunt laten zetten of de optie om in de Discovery aan of uit te vinken

SuperBeeb

Forumguru
Navi was al klaar, maar wilde zeker weten dat de accu Ok was. Heb me 'op z'n GTI's' gedragen :D:D

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan