Gordel niet om melding

jeve2

Lid
Goedemiddag,

hebben alle Octavia's (I type) geen melding als je je gordel niet om hebt of is dit per uitvoering verschillend ?
Bij mijn Octavia 1.6 Combi Rider krijg ik geen enkele melding, ook geen lampje wat brand als je je gordel niet om hebt.

Klopt dit ?

gr
Jeve1

Erwin_K

Nieuw lid
Bij mijn Octavia gaat alleen even het lampje branden als je het contact aan zet. Daarna gaat het weer uit, ook als je de gordel niet om hebt.

Skombi

Actief lid
Ik krijg over een week mijn nieuwe O2 waar wel een poingpoing inzit maar die laat ik eruit halen. Weinig zo irritant als poingpoing omdat je ongehoorzaam bent.

Bij mijn Octavia gaat alleen even het lampje branden als je het contact aan zet. Daarna gaat het weer uit, ook als je de gordel niet om hebt.
He? Dus er zit daadwerkelijk een gordelwaarschuwingslampje in? En die wordt vervolgens niet gebruikt? En dat is standaard?

van_der_P

Senior Member
nee ik heb geen poingggg poingggg
maar kan dat ook door bijv. de vorige eigenaar zijn uitgezet of gaat dit via een zekering die dan stuk zou kunnen zijn :crazy:

gr
Jeffrey

Het lampje brand als je gordel niet draagt. Maar dat poingggg poingggg begint pas als je een bepaalde snelheid rijdt, bv boven de 30 km/h

Roel

Lid
Bij mijn O1 RS gaat het waarschuwingslampje branden zodra ik het contact aanzet en nog geen gordel om heb. Ook hoor ik dan (maximaal) 6 keer een waarschuwingssignaal. Vreemd dat dit niet bij alle O1 standaard is.

Het lampje brand als je gordel niet draagt. Maar dat poingggg poingggg begint pas als je een bepaalde snelheid rijdt, bv boven de 30 km/h
Ja, bij onze nieuwe F-2/R/O2 etc. Maar het gaat hier om een O-1. Erwin_K meldt dat het lampje bij starten wel even aan is (het is er dus wel), maar daarna niet meer brand. Dat vind ik dus raar

van_der_P

Senior Member
Ja, bij onze nieuwe F-2/R/O2 etc. Maar het gaat hier om een O-1. Erwin_K meldt dat het lampje bij starten wel even aan is (het is er dus wel), maar daarna niet meer brand. Dat vind ik dus raar

Ik meende dat dat bij alle modellen hetzelfde is/was.

hekko

Lid
Bij mijn O1 RS gaat het waarschuwingslampje branden zodra ik het contact aanzet en nog geen gordel om heb. Ook hoor ik dan (maximaal) 6 keer een waarschuwingssignaal. Vreemd dat dit niet bij alle O1 standaard is.

Jah bij mij (O1 combi) precies zo. Of er ook een lampje brand of tijdens het rijden nog een signaal komt weet ik eigenlijk niet, want ik doe automatisch altijd mijn gordel om.

deusjevo

Forumguru

Bij mijn O1 Demarrage uit jan. 2006 van het zelfde laken één pak...

Heb begrepen dat dit aan en uit te zetten is middel VAG-COM, computerprogramma om o.a. de elektronica van de auto aan te passen. Heb een leenauto gehad - VW - als je de gordel niet om had bleef het "bellen".

deusjevo

Forumguru
Heb begrepen dat dit aan en uit te zetten is middel VAG-COM, computerprogramma om o.a. de elektronica van de auto aan te passen. Heb een leenauto gehad - VW - als je de gordel niet om had bleef het "bellen".

Dat heeft de Ford Fokluts geloof ik ook.
Daar wordt je echt gestoord van als je een notoire niet-gordel rijder bent. (jawel, ze zijn d'r nog....:biggthumpdown: )

Ik heb zelfs een collega die stronteigenwijs is en een extra gordelbevestiging heeft gekocht om dat ding stil te krijgen.

Ford garage wilde die piep niet uitzetten ivm aansprakelijkheid meen ik :super:.

Bovenaan Onderaan