Gordel op de achterbank

whalertje35

Actief lid
Ik heb gisteren mijn Skoda Octavia Combi opgehaald bij de dealer. Thuis gekomen wilden wij de maxi cosi installeren op de achterbank. Tot onze stomme verbazing is de gordel gewoon te kort!! Heeft iedereen die ooit een maxi cosi in een Octavia geinstalleerd dit probleem? We hadden hiervoor een Golf IV en daar paste de gordel makkelijk, raar hoor.

In onze Octavia paste de maxi cosi er maar net in. In onze vorige auto, een Polo Variant (notabene een kleinere auto), hadden we ook geen enkel probleem...
Inderdaad vreemd.

Gieliovd

Forumguru
Ik zeg bezoekje aan de dealer en melden dat het belachelijk is. Vragen om een langere gordel.

Slaat nergens op als zo'n zitje er niet in past.

Er zit volgens mij zelfs ISOFIX in deze auto, dus het is er voor gemaakt ook.

EdK

Forumguru
Er zit volgens mij zelfs ISOFIX in deze auto, dus het is er voor gemaakt ook.

Tja maar met isofix heb je geen gordel meer nodig om het zitje vast te zetten !!
Werden alle kinderzitjes maar eens met isofix uitgevoerd !!

Gieliovd

Forumguru
Hmm, ISOFIX werkt toch niet vervangend? Ik heb zelf ook ISOFIX (geen kinderen) maar dat zit dan alleen onderop vast. Er is geen bevestiging op schouderhoogte.

Ik nam aan dat de gordel zelf gewoon dienst bleef doen?

EdK

Forumguru
Hmm, ISOFIX werkt toch niet vervangend? Ik heb zelf ook ISOFIX (geen kinderen) maar dat zit dan alleen onderop vast. Er is geen bevestiging op schouderhoogte.

Ik nam aan dat de gordel zelf gewoon dienst bleef doen?

Stoeltje heeft klik systeem aan isofix beugels en stoeltje zelf heeft de gordels waar kind in vast zit !!
Niet isofix houdt in dat je stoeltje met de gordel vastzet ipv jezelf vastzetten in gordel en kind zit weer met eigen stoeltje gordels vastgebonden !!

Gieliovd

Forumguru
Jij bedoelt dus wat ik denk?

Met de ISOFIX zet je de stoel een beetje vast tegen schuiven en dingen, maar het kindje zelf zet je vast met de gewone gordels. Dan speelt het zitje dus een uit de klauwen gegroeide zittingverhoger.

Huff

Lid
Hij bedoelt volgens mij niet wat jij denkt :winkie:

Bij Isofix wordt het stoeltje met het isofix systeem vastgezet en heeft het stoeltje zelf gordels waarmee het kindje wordt vastgezet.

Gieliovd

Forumguru
Hmmmmmmmmm dus toch wat ik dacht, dat hij dacht, maar ik niet dacht.

Vind ik vreemd! ISOFIX is alleen onderin bevestigd.

EdK

Forumguru
Jij dacht niet hetzelfde wat ik denk !! Bij isofix komt de autogordel helemaal niet te pas !!
Bij isofix vergrendel je het zitje in de beugels waardoor het kinderzitje botsproef vastzit !!
Nu moet je alleen je kind nog botsproef vastzetten en dat doe je met de gordeltjes die aan het kinderzitje zelf gemonteerd zijn en meestal een 5 punts gordeltje is die op schouderhoogte instelbaar is in hoogte !!

TIP: volgende keer als je bij halfords komt eens ff bij de kinderzitjes rondkijken , je zal niet een isofix tegenkomen maar zie je wel hoe de gordeltjes is de stoeltjes zitten !!
Kun je je vast voorbereiden op het toekomstige vaderschap !!! ( lol )

Gieliovd

Forumguru
:D

We hebben ook een zitje in de auto hoor, mijn nichtje woont thuis, net 4 jaar.

Ik heb er al genoeg vastgezet.

EdK

Forumguru
:ot: Eerst nog een vriendin vinden. :winkie:

Heb je daar een vriendin voor nodig ???? Kan toch ook via een one night stand ??
En dan 9 maanden later gebeld worden van ehhhh Gieliovd je hebt een dochtertje en je bent vanaf heden papa !!!

Maar zou zeggen geniet zo lang mogelijk van je vrijheid blijheid !!!!

Gieliovd

Forumguru
Alles heeft zijn voordelen mijn vrienden. Die situatie zoals jij zegt moeten we alleen maar heel sterk voorkomen, vindt je niet!

Bovenaan Onderaan