</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Soms, heel soms rij ik wel eens naar de supermarkt 3 straten verderop. Dat zijn de momenten waarop ik soms geen gordel draag. Ook tijdens het rijden op fabrieksterreinen (max. 40 km/h!) is het niet altijd handig om een gordel te dragen met het vele in en uitstappen.
Bovendien is het mijn eigen verantwoording of ik dat ding op die korte ritjes wel of niet draag.
Ook vind ik het een bijzonder hypocriet systeem. De passagier mag van meneer Skoda tegen de voorruit te pletter slaan, want als die geen gordel draagt, hoor je NIKS. Maak dan OF een goed systeem, of val me er niet meer lastig.
[/ QUOTE ]
Pfff, wat een zelfingenomenheid. Een klein foutje is zo gemaakt: een frontale botsing, jij door de voorruit, dood en je tegenligger zit de rest van zijn leven met de gevolgen. Alleen maar omdat iemand "met eigen verantwoording" het nodig vindt om zonder gordel rond te rijden.
En een passagier behoeft geen piepje, omdat de bestuurder de morele verplichting heeft zijn passagier erop te wijzen dat een gordel dragen verplicht is.
Het blijft mij altijd maar weer verbazen dat mensen zo obstinaat kunnen reageren op dit soort futiliteiten als een piepje voor het dragen van een gordel. Sterker nog, wat mij betreft start de auto niet op het moment dat iemand de gordel niet om heeft.