Gordel Ping deel 2.

nomad

Senior Member
Hij is al eens aan de orde geweest, maar ben er nu defintief vanaf. Hij blijkt eenvoudig met de computer uit te zetten te zijn. Informeer bij je dealer voor de prijzen en mogelijkheden.
En voor de moraalridders: Ja ik rij 99,9% van de tijd met de gordel om. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cool.gif

higgy

Forumguru
Dat schreef ik toch ook Nomad? V-Car wilde het best voor me doen, maar waarschuwde me voor gezeur met de lease-maatschappij.
Prijzen? Rekende V-Car er wat voor dan?

nomad

Senior Member
Er zouden normaal kosten aan verbonden zijn, maar omdat mijn instrumentarium gewisseld werd, ging het in 1 moeite door. Ik moest ook een verklaring tekenen dat ze niet aansprakelijk zijn. Geen problemen mee.

Logic

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

En voor de moraalridders: Ja ik rij 99,9% van de tijd met de gordel om. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cool.gif

[/ QUOTE ]

Hmm, da's nog geen 100% /forum/images/graemlins/grin.gif

smg

Lid
En als je in 4 jaar 150.000 km rijdt, is dat 150 km. /forum/images/graemlins/wink.gif

Logic

Actief lid
En als je in 4 jaar 150.000 km rijdt, is dat 150 km. /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]
Zozo, helemaal uit je hoofd uitgerekend?? /forum/images/graemlins/tongue.gif

maar ik begrijp dan niet waarom je het heb laten uitzetten, waarschijnlijk moet ik eerst even je oude topic door lezen :-)
Ik rijd ook altijd met de gordel om, mijn zwager vertikt het altijd. Als hij nu in mijn auto rijdt moet die hem wel om doen, anders stopt het piepen niet ;) Maar goed, dat is heel af en toe. Ik vind al die toeters en bellen wel interessant :tongue:

nomad

Senior Member
Soms, heel soms rij ik wel eens naar de supermarkt 3 straten verderop. Dat zijn de momenten waarop ik soms geen gordel draag. Ook tijdens het rijden op fabrieksterreinen (max. 40 km/h!) is het niet altijd handig om een gordel te dragen met het vele in en uitstappen.
Bovendien is het mijn eigen verantwoording of ik dat ding op die korte ritjes wel of niet draag.
Ook vind ik het een bijzonder hypocriet systeem. De passagier mag van meneer Skoda tegen de voorruit te pletter slaan, want als die geen gordel draagt, hoor je NIKS. Maak dan OF een goed systeem, of val me er niet meer lastig.

hahaha, tja, tis wel een beetje dubbel, hoe is het eigenlijk geregeld met de rest van de VAG auto's? Ook alleen bestuurder gordel controle of...?

AMBIO2

Actief lid
ik hoor liever een waarschuwend pingetje om vervolgens m'n
gordel om te doen dan weet ik hoeveel euries te betalen aan
oom agent

VEEJAY

Forumguru
Ik vraag me af hoe het eruit ziet als alle airbags die er zijn (en dat zijn er nogal wat) eruit komen. Als ze allemaal een vrolijk kleurtje hebben, zal het er feestelijk uitzien.

Logic

Actief lid
Ik vraag me af hoe het eruit ziet als alle airbags die er zijn (en dat zijn er nogal wat) eruit komen. Als ze allemaal een vrolijk kleurtje hebben, zal het er feestelijk uitzien.

[/ QUOTE ]
Een soort kinderfeestje met balonnen. Maar dan anders.... /forum/images/graemlins/crazy.gif

higgy

Forumguru
For what it is worth:
Een kennis van mij was fanatiek motorrijder. Van de goede soort: altijd een leren pak aan, helm op, voorzichtige rijder. Zo moesten er meer zijn. Tot die dag dat ie de motor even iets anders afgesteld had en (letterlijk) een blokje om ging. Laat het 400 mtr geweest zijn. Zonder helm. Op de eerste hoek werd ie morsdood gereden: ernstig hersenletsel toen ie geschept werd door een auto.
Had een helm uitgemaakt? Ben bang van wel ja...

sbm

Lid
Soms, heel soms rij ik wel eens naar de supermarkt 3 straten verderop. Dat zijn de momenten waarop ik soms geen gordel draag. Ook tijdens het rijden op fabrieksterreinen (max. 40 km/h!) is het niet altijd handig om een gordel te dragen met het vele in en uitstappen.
Bovendien is het mijn eigen verantwoording of ik dat ding op die korte ritjes wel of niet draag.
Ook vind ik het een bijzonder hypocriet systeem. De passagier mag van meneer Skoda tegen de voorruit te pletter slaan, want als die geen gordel draagt, hoor je NIKS. Maak dan OF een goed systeem, of val me er niet meer lastig.

[/ QUOTE ]

Pfff, wat een zelfingenomenheid. Een klein foutje is zo gemaakt: een frontale botsing, jij door de voorruit, dood en je tegenligger zit de rest van zijn leven met de gevolgen. Alleen maar omdat iemand "met eigen verantwoording" het nodig vindt om zonder gordel rond te rijden.

En een passagier behoeft geen piepje, omdat de bestuurder de morele verplichting heeft zijn passagier erop te wijzen dat een gordel dragen verplicht is.

Het blijft mij altijd maar weer verbazen dat mensen zo obstinaat kunnen reageren op dit soort futiliteiten als een piepje voor het dragen van een gordel. Sterker nog, wat mij betreft start de auto niet op het moment dat iemand de gordel niet om heeft.

Logic

Actief lid
sbm stelt het wat sterk hierboven, maar in essentie ben ik het met hem eens. Ik ben een paar weken geleden aan een hoop ellende ontsnapt toen een of ander achtelijk mens(in een Octo 1, sorry) mij van de weg probeerde te drukken. Ik heb met moeite een groot ongeluk kunnen voorkomen maar als daarbij iemand ernstig letsel zou hebben opgelopen door het niet dragen van een gordel zou dat mij toch een schuldgevoel hebben gegeven.
En wat die passagier betreft: met mij meerijden betekent gordel om, anders blijf ik gewoon staan.

Karstieman

Forumguru
't is toch ook zo dat als je aangehouden wordt met een passagier zonder gordel, dat de bestuurder dat grapje mag betalen ?

smg

Lid
Wat mijn ouders een tijdje geleden is overkomen: normaal altijd gordel om, maar vanwege wat in en uitstappen was mijn moeder het vergeten. Toen ze vervolgens door het dorp reden (met een oudemensen-gangetje van 40 km/h) stak er een eend over. Mijn vader remde flink, maar zeker geen noodstop. Gevolg: moeders kwakte zo tegen de voorruit, dat de voorruit stuk was. Gelukkig was haar hoofd harder, met enkel een flinke bloeduitstorting.
Moraal? Juist bij kleine ritjes gebeuren dit soort huis-tuin-en-keuken-ongelukjes, en zelfs 40 km/h is voor het menselijk lijf snel...

Olaf

Lid
OK. Dan ook nog even mijn bijdrage.

Neem een stokje mee van een ijsje in de auto. Als het dan echt lastig is de gordel om te doen (bijv. op dat bedrijventerrijn) dan kan je met dit stokje in het slotje van de gordel prikken en zo dus de 'ping' uitschakelen.

En nee, ik doe dit zelf niet omdat ik eigenlijk nooit meer dan 50m zonder gordel rij (vanaf de pomp naar de wasstraat). /forum/images/graemlins/grin.gif

nomad

Senior Member
Het maakt nogal wat los he ? Mijn vorige auto had ook geen ping en daar deed ik precies hetzelfde mee.
Maar in plaats van hier een discussie te gaan voeren over wat goed is en wat niet en wat er kan gebeuren en wat niet, was mijn post alleen maar bedoeld om aan te geven dat ie uit kan en verder niks. Ik hou er verder over op.
Ik ga me met belangrijker zaken bezig houden, zoals hoe ik mijn net gemonteerde zonneschermen netjes op de foto kan krijgen.

Bovenaan Onderaan