Gordel rolt niet op (Fabia Combi)

Gieliovd

Forumguru
Heb ik wel eens eerder gehad ja....

Ouderwets proberen te trekken, tak tak je kent het wel. En anders tegen de behuizing aanklappen.

Werkt dat niet, plastic demonteren en kijken bij oprolmechanisme.

darkprojectx

Forumguru
bij mij doet hij dat niet aan beide kanten,
oplossing zou zijn om hier 2 nieuwe oprolmechanismes in te zetten.
maar ik vind het waardeloos dat bij een auto van 5 jaar oud die dingen al niet meer werken. Gaan toch over je veiligheid, als je een ongeluk krijgt en ze zitten niet goed aangetrokken dan lig je met je bek op het stuur voor dat ding een keer blokkeerd.
Na de winter zet ik er 2 nieuwe in, met die kou is dat nu geen doen.

2fast4you

Actief lid
Bij mij wil de bestuurders kant soms niet goed oprollen, dan moet ik hem echt begeleiden.

Van de week wel even wat prijzen opvragen en als dat een beetje te doen is ga ik hem gewoon vervangen.

Maar wat Dark ook zegt zou eigenlijk niet moeten kunnen voor in verhouding jonge auto.

darkprojectx

Forumguru
laatste keer dat ik deze handelingen heb mogen uitvoeren was bij mijn golf 2 uit 1988. Maar dat mocht toen ook wel na 18 jaar. 5 Jaar vindt ik echt erg kort

Pieter_Ibiza

Forumguru
bij mij doet hij dat niet aan beide kanten,
oplossing zou zijn om hier 2 nieuwe oprolmechanismes in te zetten.
maar ik vind het waardeloos dat bij een auto van 5 jaar oud die dingen al niet meer werken. Gaan toch over je veiligheid, als je een ongeluk krijgt en ze zitten niet goed aangetrokken dan lig je met je bek op het stuur voor dat ding een keer blokkeerd.
Na de winter zet ik er 2 nieuwe in, met die kou is dat nu geen doen.

Inderdaad. Ik vind dit ook knap snel moet ik zeggen!!

Iemand een idee wat een nieuw mechanisme kost?

Andres

Lid
Goedendag, wat ikzelf geconstateerd heb is dat bij een stilstand(+3 dagen) van de wagen en vochtig weer dat inderdaad het rol mechanisme niet goed oprolt bij gebruik. Kachel hoog en het mechanisme werkt, na enige tijd, naar behoren, het lijkt dus op vocht in de gordel waardoor het geheel stroef wordt. Een vochtwerend middel op de gordel zou uitkomst kunnen bieden.

darkprojectx

Forumguru
bij mij niet, zelfs na een rit van een half uur met de kachel lekker aan moet je met de hand de gordels oprollen :confused:

Andres

Lid
oei, dat is niet zo mooi, het complete rol mechanisme eens goed en overdreven in de wd40 zetten?
5 jaar is echt niet zo heel oud voor een gordel.

Ronnie

Forumguru
Oprolmechanisme moet schoon blijven, WD40 e.d. trekken stof aan en versmeren de boel met als gevolg dat de positiekogel niet meer vrij draait en de gordel niet meer in alle posities blokkeerd!
Een beetje siliconenspray op de gordel zelf doet wonderen........

EdK

Forumguru
Ronnie wil niet lullig doen maar siliconenspray trekt ook aardig wat vuil aan !
Zou zelf dan eerder naar wat grafietpoeder grijpen en het daar mee proberen
Werkt in sloten ok perfect dus grote kans dat het ook met die positie kogel gaat werken

cvegreen

Forumguru
@ Ronnie ,
Wat moet dat met je kleren ? Of moet je eigenlijk het laatste stuk van je gordel inspuiten met silconen spray ?

EdK

Forumguru
had ik gelezen, maar je geeft ook de oorzak aan in het oprol systeem
en dat dit schoon moet wezen
Dus die reinigen van vet en vuil van de jaren en dan met wat grafietpoeder
Pak zelf liever altijd de bron aan dan dat ik een tijdelijk ( ) iets doe

bvdvelde

Nieuw lid
Hoe kan ik bij het mechanisme van de achtergordels komen?

Bij aanschaf vorig jaar deden de gordels voor het niet goed meer, dit heeft de garage toen opgelost (service) nu rollen ze achter de laatste 50 cm niet op.

Oh ja, ik heb de gordels al volledig behandeld met siliconenspray, dus denk ik dat alleen het mechanisme schoonmaken nog kan helpen.

Pieter_Ibiza

Forumguru
Gisteren bij het wachten voor de wasstraat de kap bij de gordel even gedemonteerd en bij thuis thuiskomst de houder ingespoten met WD40 en siliconenspray. Toen de gordel heel vaak uitgetrokken en op laten rollen. Hij rolt nu weer enigszon op. Even afwachten of dat dit ook zo blijft.

Bovenaan Onderaan