Gordelverlenger past niet in insteek achterbank?

pkrijgsman

Actief lid
Goedemorgen,

Van de oude Skoda Octavia2 had ik n og 2 gordelverlengers liggen, nu blijkt dat ze niet passen in de insteek (dat ding wat tussen je achterbank zit, noemen ze dat ook wel een 'vrouwtje'?) op de achterbank. Als ik de gordelverlenger en de originele gordel van de superb3 tegen elkaar hou, zie ik dat de verlenger een fractie kleinere afmeting qua uitsparing heeft in het 'mannetje', dat chromen ding aan het uiteinde van de insteek. (Sorry voor de onduidelijke termen, maar ik weet niet precies hoe e.e.a. exact heet).
Het lijkt erop dat die ongeveer 1mm kortere uitsparing ervoor zorgt dat hij niet in de insteek op de achterbank klikt...

Klopt dat? Welke gordelverlenger zou ik dan moeten hebben?

PS> Aanreiken van de juiste termen wordt gewaardeerd! ;)
 
Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Er zijn inderdaad verschillende types gordel "gesp" die de autofabrikanten gebruiken.
Ik heb zelf deze, passen in mijn O3 en Fiesta mk7 kan ik als enige merken met zekerheid melden.

In mijn O2 had ik ze niet en kan dat niet vergelijken. Maar ik vermoed dat als ze in de O3 passen, hetzelfde type in de S3 zit.
Wat je beste kunt doen: Meet je huidige gordel gesp van je autostoel precies op, op de mm of nauwkeuriger. Zo heb ik ook het juiste type aangeschaft, met precies die maten gesp.

LINK

Let ook op de lengte van de verlenger. Daar had ik me eerst ook in vergist, had eerst veel te lange en dat werkte niet voor de kinderstoelen (zat de houder op hun buik qua lengte).
Deze die ik nu heb zijn perfect voor dit doel. Kunnen ze zelf grijpen, vast klikken en houder blijft naast hun stoel, niet op hun buik.

1200x1164.jpg


1200x1165.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

pkrijgsman

Actief lid
Top! Want het gat van de gordel in de S3 is idd 'maar' 1mm groter, maar daardoor dus niet meer passend. Dank voor je tip! ;)
 
Bovenaan Onderaan