GPS car cushion

___JC___

Forumguru
Als dit nu maar geen afdruk achterlaat op het dashboard anders is het weer hetzelfde gelazer als met een zuignap op het raam.

Ik heb een Brodithouder voor mijn Tom Tom overigens en er is gelukkig nog nooit een ruitje ingeslagen. Brodit houders zijn meestal voor een PDA en die neem je altijd mee.

Gieliovd

Forumguru
Zal toch wel niet? Er zit vast zo'n onderkant op zoals muismatten met gel kussen ook hebben, zo'n glimmend oppervlak.

Door het gewicht en anti slip blijft het liggen, het kleeft verder niet.

Niet gek op zich, alleen moet je wel een groot lel ergens kwijt kunnen als je uitstapt. Past niet in mijn kastje b.v.

Wat zou er gebeuren bij een ongeluk? Schiet dat ding van een kilo dan door je voorruit heen of schiet het eerst naar voren en komt dan vervolgens naar achteren? Verder vind ik het er niet zo fraai uitzien, maar dat laatste is persoonlijk natuurlijk.

Gieliovd

Forumguru
Mwah, het zijn stalen kogeltjes, die vangen een hoop kracht op, dus het slaat gewoon dood tegen je raam. Als je van achter word geramd krijg je hem hoogstens op je schoot geworpen. Wordt wel zeuren als hij tussen je airbag en jezelf komt, dan wordt het een ECHT projectiel haha.

Ik vind hem wel cool eruitzien, zon zak :)

LenK

Forumguru
Ik heb toch maar zo'n GPS Car Cushion gekocht.
En die is echt niet tegengevallen.
Het ding ligt als een huis op het dashboard.
Het is echt niet de mooiste oplossing, maar wel de meest flexibele als je van auto wisselt of bij huren van een auto.
Parkeer je op een minder veilige parkeerplaats dan doe je het geheel in een plastic zak en die leg je in het bagageruim. Lange vingers worden dan niet meer uitgenodigd door signalen van een mogelijke buit aan boord.

Bijlagen

• IMG_0361.jpg
    IMG_0361.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 97

higgy

Forumguru
Wat lelijk zeg!
Dat toch liever een broditje op het luchtrooster. Kan die PDA in je nieuwe Jap niet netjes weggewerkt worden zonder zo'n maf kussen?

bat

Lid
Tsja, zo'n brodit heeft naar mijn mening dan weer als nadeel dat je naar dat kale ding zit te kijken als je de GPS niet gebruikt. Dat is bij mij bij zeker 75% van de tijd dat ik in de auto rij het geval. Bovendien is het dan voor het dievengilde wel extra interessant om te kijken of de bijbehorende apparatuur wellicht ook nog ergens in de auto rondslingert.

Tsja, zo'n zak verdient ook niet de schoonheidsprijs.

Ikzelf heb het opgelost door zo'n plastic plaatje voor zuignappen die je op het dashboard kunt plakken, aan de onderkant van het klepje bovenop het dashboard te plakken. Ik moest wel wat bijzagen en slijpen om het klepje ook weer te kunnen sluiten, maar het werkt in combinatie met mijn nieuwste model TomTom One (met die nieuwe zuignapclip) wel redelijk goed. Hooguit dat de zuignap zo nu en dan grip verliest, maar dan klemt de combinatie clip/tomtom zit min of meer vast. Het werkt goed genoeg om geen andere opties meer te onderzoeken.

LenK

Forumguru
Ik zei toch ook dat het niet de mooiste oplossing was. Maar voor iemand die af en toe navigatie nodig heeft of meer auto's thuis is het de meest flexibele oplossing.

Onboard navi is en blijft het mooist, dat weet ik ook wel.

Brodit is net als de good old carkit ook een lelijk geval en blokkeert ook nog eens vaak een ventilatieopening en geeft een signaal aan lange vingers dat sjoppen misschien loont.

@Gorefest: nee het ding is retestabiel.

Bovenaan Onderaan