GPS ontvanger voor PDA

Jpoers

Lid
Ik heb van de week een PDA ontvangen die voorzien is van LEGALE TomTom Navigator 6, alleen is deze niet voorzien van een GPS ontvanger.

Heeft iemand er eentje los gekocht en welke zijn het 'best'?
Ik heb een HP IPAQ 2190b.

Het handigste lijkt mij een bluetooth gps ontvanger, maar aangezien daar veel verschillende in zijn zie ik door de gps ontvangers de weg niet meer.

Gysman

Actief lid
Ga eens kijken bij www.pdashop.nl

Heb zelf de tomtom gpsmuis, iets duurder maar wel goeie kwaliteit. Je hebt ook niet het gevoel dat ie uit elkaar valt als je hem aanraakt, da's bij de goedkopere types nog wel een anders. Verder strak design, en (ook niet onbelangrijk) altijd een snelle fix en prima ontvangst vanuit de asbak waar ie perfect in past
smile.gif

Snor

Lid
Koop in ieder geval een SiRF III ontvanger, deze hebben een veel betere ontvangst en een snellere fix t.o.v. oudere (goedkopere) ontvangers. Een goede (onopvallende) plaats voor de ontvanger is in de kofferbak (12 v aansluiting!), ikzelf heb de ontvanger opgehangen met een stukje klittenband aan de zijkant net onder het afdekzeiltje (combi). Je ziet hem van buiten niet, en de ontvangst is prima. Ook geen snoertjes op en rond het dashboard. Goede ervaringen met pda-wereld.nl
xyxthumbs.gif

Gysman

Actief lid
12 Voltaansluiting achterin heel handig, maar dat contactpunt is continue, dus ook als het contact uitstaat! Of heb ik dit mis?

ESC

Lid
Maakt niet zoveel uit volgens mij. Het stroomverbruik is dusdanig laag dat dat niet erg is. Ik had in mijn vorige auto ook de GPS achterin liggen. Na 3 weken vakantie kon ik gewoon nog starten.

Exciter

Administrator
ik ben in iedergeval erg blij met mijn adaptec ontvanger van 6 tientjes bij dixons.
geen sirf3, en toch kom ik overal.

hij heeft ook een 30 uur accu.

de nieuwe versies met sirf3 halen nog net geen 20 uur...

Jpoers

Lid
oke knoop is doorgehakt, heb gewoon de orignele van tomtom gekocht met sirf3, het mooie was dat ik een bon kreeg om een houder aan te schaffen waar de hp inpast en tegelijk de tomtom aan de achterzijde. de lader van de tomtom heeft ook een verloop die prima in de ipaq past dus ook geen autolader meer nodig.

GPS signal erg snel gevonden ook binnenshuis. Mis alleen nog verbinding tussen de radio en de pda, geluid is erg zacht. en overstemt nog niet eens normaal radio gebruik. nog ff opzoek naar iets van tel mute.

Jpoers,

Welke TomTom GPS muis heb je en welke zaak ben je geweest voor die bon?

Heb vandaag een Ipaq 5550 gekocht en ook daar moet ik nog een muisje bij hebben....

Bovenaan Onderaan