Graham Achat bekleding schoonmaken/-houden?

Timothee

Actief lid
Wie van jullie heeft ook de Graham Achat lichte stoffen bekleding in zijn O2?
Die van mij is nu een jaar mooi schoon gebleven maar nadat ik de afgelopen paar weken een paar keer met een nieuwe groen en blauwe broek in de auto heb gezeten wordt mijn stoel nu een beetje blauwig :)

Ik durf niet zo goed met wasmiddel aan de bekleding te komen omdat ik bang ben dat het er niet fraaier op wordt. Heeft iemand een tip met welk spul ik deze "aanslag" van de bekleding krijg zonder een evt. aanwezige beschermlaag volledig te verwijderen?

LenK

Forumguru
Je mag dan nog blij zijn dat je geen Ivory hebt. Ik dus wel.

Zodra je een gedeelte behandelt heb je kans om vlekken te veroorzaken die lelijker zijn dan hetgeen je weg wilt halen.

Ik maak mijn bekleding altijd schoon met een stoomapparaat. Ik moet dan wel goed opletten dat ik tot een naad of ander scheidingslijn werk omdat je anders ziet tot hoever het vocht is gekomen. Ik heb niet altijd zin om heel de stoel of bank te doen.

Heb geen ervaring met kleurstoffen zoals van kleding.

Laatst is er een post geweest over bekledingreiniger die je bij de dealer kunt krijgen en erg goed werkt.

ad5000

Actief lid
Ik heb duo ivory en kan de blauwige gloed van een spijkerbroek eenvoudig wegvegen met een nat lapje (gelukkig).

Ik heb m'n Octavia ondertussen 2 jaar en heb een jaartje geleden perongeluk chocola op m'n stoel laten vallen met een lelijke vlek tot gevolg, ik heb toen diezelfde middag nog met "Vanish Oxy" de vlek geprobeert te verwijderen helaas bleek "Vanish Oxy" hét middel te zijn wat je niet op je autobekleding moet loslaten want je krijgt dan van die lelijke water vlekken plus dat de vlek zelf niet eens voor de helft verdween.

Ik heb toen "Quick 'n Brite" gekocht omdat ik daarmee in het verleden al eens een 2 jaar oude Fanta vlek uit m'n vrouw d'r fel blauwe Zafira bekleding gehaald heb.

[stukje Zafira uitleg]
Ik heb toen op die Zafira bekleding wel 5 verschillende schoonmaak middeltjes geprobeert maar niets werkte de meeste middeltjes maakte het alleen maar erger ik heb het toen opgegeven, maar toen we die auto verkochten heb ik nog één keer het geprobeert schoon te maken datmaal met "Quick 'n Brite" en ik moet zeggen het koste wel moeite maar de stoel was zo schoon na die behandeling dat ik de bijrijdersstoel wel moest schoonmaken omdat die er anders erg vies uitzag.
[/stukje Zafira uitleg]

Nou moet ik wel zeggen dat de Ivory kleurige bekleding moeilijker schoon te krijgen was dan de blauwe bekleding, er waaren namelijk 2 behandelingen voor nodig maar uiteindelijk was de stoel in m'n Octavia zover schoon dat je het alleen nog kan zien als je er echt naar op zoek bent en zelfs dan moet je héél dicht op de bekleding kijken om het te kunnen zien.

Maw. "Quick 'n Brite" is het middel wat jij zoekt, ik moet het binnenkort trouwens ook weer eens gaan doen, laatst stond namelijk m'n raam nog een stukje open tijdens een regenbui en dat heeft vlekken achtergelaten op m'n bekleding dus binnenkort mar weer eens aan de poets....

Ik heb de "Quick 'n Brite" toen trouwens bij V&D gekocht...

Timothee

Actief lid
Bedankt voor de tips!
Misschien dat dat Quick 'n Brite wel het middel is wat ik moet hebben ook al betreft het niet echt vlekken zoals bij bijv. chocolade. Volgens mij kan die blauwe kleur nog niet echt heel diep zitten.

LenK: weet je dat topic over die bekledingreiniger zo nog op te duiken? Ik kan het met een paar snelle zoekacties niet vinden.

Ik weet dat heel wat garagisten werken met soda opgelost in heet water. Dat is zeker goed bij vetvlekken maar bij kleurvlekken weet ik niet. Het kost alleszins 2X niets in de drogisterijafdeling. Ik heb het ook steeds in huis voor mijn inox thermos en vetvlekken.

Timothee

Actief lid
Nogmaals dank voor de tips :)
Ik ga morgen eens even bij de dealer langs om te vragen of ze dit spul ook verkopen.

Bovenaan Onderaan