Graham Achat bekleding

Timothee

Actief lid
Hallo,

Ik sta op het punt om een Black Magic Octavia 1.9TDI Ambiente aan te schaffen (lease) en twijfel over de bekledingskleur. Ik wil graag een beige-achtig interieur en dacht dat het Graham Achat kleurtje van de Ambiente in de buurt kwam. Nu hoorde ik vandaag echter dat dit niet echt beige is.

Vraag me nu af wat het dan wel is, want in de folder lijkt het toch écht beige. Heeft iemand misschien een foto van deze stoffen bekleding?
En heeft er iemand ervaring qua vlekgevoeligheid?

Henny

Actief lid
Ik weet niet wat voor een folder jij hebt, maar in mijn folder is het echt geen beige hoor, meer middengrijs.
Maar zoals magyarskoda al schrijft, langsgaan en in het echt zien is natuurlijk altijd beter.
De lakkleuren komen per slot van rekening ook nooit goed uit in folders. Gewoon ff rondzoeken naar een auto met dat interieur, eventueel Pon bellen en vragen of zij kunnen zien waar er een auto met dat interieur staat. Dat heb ik gedaan bij het zoeken naar een 1,6 fsi motor.

Timothee

Actief lid
Ik ga morgen inderdaad even bij de dealer langs voor een staaltje. Helaas hebben ze hier in de buurt geen Octavia staan met die Graham Achat bekleding. Op zo'n staaltje is het natuurlijk moeilijk beoordelen want dat zal niet al te groot zijn. Misschien dat ik Pon maar ga bellen, maar ik wilde eigenlijk binnen een aantal dagen bestellen.

Ik zal waarschijnlijk een beetje kleurenblind zijn, want ik was in de veronderstelling dat de demo-auto waar ik in had gereden beige was, maar dat bleek dus zilvergrijs te zijn (klopte ook, zag ik vanmorgen) /forum/images/graemlins/smile.gif Dus daarom kan het wel zijn dat ik het niet goed zie in die folder. Het is ook een klein plaatje in de folder, maar t.o.v. het Graham Grey interieur vind ik het Graham Achat toch echt naar het beige toe neigen.

Henny

Actief lid
Ieder doet het op zijn/haar manier hoor, maar ik zou het als geheel interieur willen zien. De stalen van de lak b.v. tonen toch ook heel anders dan de kleur op de hele auto. Ik heb wat extra tijd genomen om teleurstelling achteraf te voorkomen (zoveel mogelijk). Je geeft toch flink wat geld uit (als je het privé koopt) en je koopt ook niet na een paar maanden een ander omdat je een andere kleur wilt.
Misschien als je Pon belt, staat er eentje dichterbij dan je denkt en hoef je niet naar Leusden (showroom waar alles zou moeten staan).
Heel veel succes ermee!

Timothee

Actief lid
Ik heb net eens "gegoogled" en die Graham Achat bekleding noemen ze "groen-beige".
Kan me er nog niet echt een voorstelling bij maken, maar het is inderdaad niet zo geel-beige als je vaak ziet. Dat dacht ik al aangezien het kleurtje donkerder is dan het Ivory beige van de Elegance uitvoering.

Niemand die gekozen heeft voor deze Achat bekleding en mij een fototje kan laten zien? /forum/images/graemlins/smile.gif

Timothee

Actief lid
Heb zojuist Pon maar eens een mailtje gestuurd /forum/images/graemlins/smile.gif

Op de sites skoda.de en skoda-auto.com kun je een 360 graden view bekijken. Best cool!
Op de Duitse site hebben ze volgens mij het Graham Grey interieur afgebeeld want het ziet er erg licht uit.
Op de .com site staat dat het de Ambiente is met Graham Achat stof/leer uitvoering, maar volgens mij klopt dit niet....volgens mij is dit de Elegance met de Ivory beige bekleding.

Een ervaringsdeskundige die dit laatste kan bevestigen?
Als het wél de Graham Achat bekleding is, dan ziet het er toch wel mooi uit /forum/images/graemlins/smile.gif

Droopy

Actief lid
Als je deze foto bedoeld dan moet ik je teleurstellen.
Het is zo te zien:
- Ocatavia HB
- Elegance
- Volledige leer Ivory

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als je deze foto bedoeld dan moet ik je teleurstellen.
Het is zo te zien:
- Ocatavia HB
- Elegance
- Volledige leer Ivory

[/ QUOTE ]

Die 360 graden view bedoelde ik inderdaad. Er staat onder dat het om een Ambiente gaat, maar aan diverse items zie ik dat het een Elegance is en dan kan het dus al geen Achat bekleding zijn die ik wilde zien /forum/images/graemlins/frown.gif
Het valt mij op dat er werkelijk geen één foto op internet te vinden is van een Octavia met Graham Achat bekleding (ook niet op occasion sites). Is die bekleding zo lelijk dat niemand hem kiest?!

Droopy

Actief lid
Misschien wel erg mooi, maar komt dat op een foto niet over. Zou een keer PON bellen of zij weten waar er een in de buurt staat en er langs gaan. Zien is weten in dit geval (geldt ook wel voor de kleuren aangezien die in de folder geheel anders zijn). Succes ermee, en mocht je hem bestellen.... dan graag een foto als hij binnen is /forum/images/graemlins/wink.gif

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Misschien wel erg mooi, maar komt dat op een foto niet over. Zou een keer PON bellen of zij weten waar er een in de buurt staat en er langs gaan. Zien is weten in dit geval (geldt ook wel voor de kleuren aangezien die in de folder geheel anders zijn). Succes ermee, en mocht je hem bestellen.... dan graag een foto als hij binnen is /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Ik heb PON al gemaild. Probeer eind van de week even bij ze langs te gaan om de diverse opties te bekijken.
Hij gaat zeker besteld worden, enige waardoor het nog een weekje zal duren is de uiteindelijke keuze voor interieurkleur en velgen /forum/images/graemlins/smile.gif
Zodra hij binnen is, zal zo medio april zijn vermoed ik, dan plaats ik zeker een foto.

Timothee

Actief lid
Inmiddels ben ik bij PON langs geweest om te kijken. Helaas hadden ze niet alle drie de beschikbare interieurkleuren daar staan, maar wél één mobiel met het Graham Achat interieur dat ik graag wilde zien.

Het is een beetje een moeilijk definieerbaar kleurtje. Het is niet grijs en het is niet beige, het zit er een beetje tussenin.
Desondanks neem ik deze kleur toch, aangezien ik zwart te donker vind op een zwarte auto. I.t.t. bijv. mijn huidige Astra is het zwarte interieur van de Octavia helemaal zwart en niet zwart/grijs. Dat Achat maakt het geheel wat frisser.

Bovenaan Onderaan