greenline - 15 inch of toch 17 inch?

LJR

Nieuw lid
Hallo,

Dit is mijn eerste draadje op dit leuke forum waar ik al langer op kijk.
Eigenlijk sinds ik een auto mag uitzoeken van de baas waarbij mijn aandacht direct viel op de octavia combi greenline.
Uiteraard ook vanwege bijtelling!

Onlangs proefgereden in een zilvergrijze met 15"Pyxis velgen.
Ik vind hem eigenlijk stiekem wel mooi zo in het zilvergrijs met dikke zwarte banden eronder.
Of is het toch mooier hier 17"onder te gooien. bv rial como5.

Volgens mij hebben jullie wel ideeen hierover!

O en hij rijdt echt heerlijk hoor die greenline.

Hoi

sitechris

Donateur
als je nog budget over hebt, dan altijd voor 17 inch gaan. Looks van de auto gaan er echt enorm op vooruit. Met 15 inch wieltjes (zo zie ik het) zijn je wielkasten heel slecht opgevuld.

Met 17 inch houd je overigens meer dan voldoende comfort over, zeker omdat je geen sportonderstel hebt.

LJR

Nieuw lid
als je nog budget over hebt, dan altijd voor 17 inch gaan. Looks van de auto gaan er echt enorm op vooruit. Met 15 inch wieltjes (zo zie ik het) zijn je wielkasten heel slecht opgevuld.

Met 17 inch houd je overigens meer dan voldoende comfort over, zeker omdat je geen sportonderstel hebt.

buget is gelukkig nog voldoende ja.
bedankt voot je mening.
O de BMW mocht van mijn baas niet. anders was dit ook een leuke optie!

dank je

A_V

Lid

Ik heb in de Greenline gereden met 17" en rijdt idd. prima, maar volgens mij zit er wel een verlaagd onderstel onder de Greenline (ik weet niet of dit ook echt een sportonderstel is).

Ik zou altijd gaan voor de 17".

Gieliovd

Forumguru
rial_como_5loch_3.jpg

Rial Como

LJR

Nieuw lid
Natuurlijk 17 inch eronder. Smoelt veel en veel beter.

ik krijg een vermoeden dat iedereen wel voor 17inch gaat.
en ja de foto van de velg is degene die mij wel wat leek.

ik heb in de auto gereden als op bijgaande foto

Bijlagen

• IMG_0353.jpg
    IMG_0353.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 64
Keurige velgen (die waarmee jij gereden hebt). Niks mis mee.
Bovendien: dat vele zwart van het grotere bandoppervlak (van de zijkant gezien dan) accentueert de zwarte dakreling mooi.

sitechris

Donateur
van die velgen krijg je volgens mij spijt. Dan zie je een paar keer een Octi met 17 inch wielen en wil je die ook. Kijk je naar je eigen auto en begint het te knagen. Geloof me, binnen 3 maanden koop je alsnog die 17 inch wielen. Dan beter nu doen, scheelt je centjes.

LenK

Forumguru
17" onder een Octavia vind ik estetisch nog verantwoord maar wel op het randje. Bij grotere maten wordt de bandhoogte te klein. Is het net of je er fietswielen onder hebt liggen.

Kun je niet gewoon gaan voor de 16" Crateris?
Die vind ik net iets mooier dan de Pyxis (die op zich ook prima zijn) en zijn wat minder gevoelig voor stoeprandschade dan de 17", en daarnaast als het goed is, is 16" ook goedkoper dan die grote 17" ;)

LJR

Nieuw lid
Heren,

Dank voor uw meningen.
Kijkend naar het budget maak ik toch de keuze de 15" te laten voor wat het is. Ik ga straks voor tuning! mocht dit niet lukken kan ik altijd nog een keuze maken.

O en het is zeker serieus bedoelt dat 15" in combi met dikke zwarte banden mooi staat bij de zwarte dakrailing en donkere ramen.
Dus....

Nogmaals dank...

WanderZ

Actief lid
hehe, dat maakt helemaal niet uit... hoe groter de velgen zijn, hoe kleiner de banden zijn. De omvang is hetzelfde!

maarja, idd voor de 17" gaan ;)

Sitechris bedoelt hier ook niet dat je velg+band dan groter zijn, maar dat het puur voor het oog lijkt dat de wielkasten beter gevuld zijn, met velg! Je hebt dus minder zwart tussen je velg en wielkast.. In die zin zijn je wielkasten dan beter gevuld.

Ik ben van 15" naar 18" gegaan, en als je de foto's in mijn album bekijkt, kun je zien wat sitechris bedoelt. ;)

LJR

Nieuw lid
Kun je niet gewoon gaan voor de 16" Crateris?
Die vind ik net iets mooier dan de Pyxis (die op zich ook prima zijn) en zijn wat minder gevoelig voor stoeprandschade dan de 17", en daarnaast als het goed is, is 16" ook goedkoper dan die grote 17" ;)

Je hebt geen keuze bij de greenline om andere velgen te kiezen.
Achteraf kan natuurlijk alles maar kost het ook meer.
Maar je hebt gelijk dat die crateris velgen mooi zijn

LJR

Nieuw lid
Sitechris bedoelt hier ook niet dat je velg+band dan groter zijn, maar dat het puur voor het oog lijkt dat de wielkasten beter gevuld zijn, met velg! Je hebt dus minder zwart tussen je velg en wielkast.. In die zin zijn je wielkasten dan beter gevuld.

Ik ben van 15" naar 18" gegaan, en als je de foto's in mijn album bekijkt, kun je zien wat sitechris bedoelt. ;)

ja... daar kun je zeker jalours op worden.
Ziet er super uit.

WanderZ

Actief lid
Het had niet nog platter gemoeten, dan vind ik wel.. Maar is nu nog wel redelijk.. 235/40 R18 ligt eronder..

Bovenaan Onderaan