Greenline model 2011

Nemmie

Nieuw lid
Hallo allen,

Ik mag van mijn werkgever een Superb Greenline bestellen in de lease :) enig probleem is dat de levering nu pas voor begin 2011 staat gepland. Het schijnt dat de fabriek in Tsjechië nu stil ligt qua Greenline productie, in afwachting van de implementatie van de 1.6 CR TDI motor en het nieuwe modeljaar.

De nieuwe Greenline serie van Superb (limousine en combi) wordt op de autobeurs in Parijs komende Oktober geïntroduceerd. De dealer was hoopvol over een lagere bijtellingscategorie (20% ipv 25%).

Heeft iemand al wat meer info over de bijtelling en de pakketsamenstellingen?
 

Nemmie

Nieuw lid
@Falcon: schattingen zijn indicatief... de dealer zei dat men (Skoda/Pon) veel van de introductie van het nieuwe Greenline model (zowel hatchback als combi) verwacht. En hintte op lagere bijtelling.

Ik hoopte op wat meer uitgelekte info (dealer adviseerde Autoweek in de gaten te houden)... was het maar 2 Oktober (dan opent de autobeurs in Parijs).
 

hemi24

Forumguru
Op Skoda.de: "Ab September 2010 wird es die neue GreenLine Generation 2010 geben. Wir werden Sie hier rechtzeitig darüber informieren."

Besparing bij de O2: 119gr voor de "standaard" tegen 114gr voor de Greenline.

Aangezien de S2 1.6CR TDI al op 130gr/km CO2 zit (Combi 133gr). Moet er wel wat extra's uit de truukendoos gehaald worden om dit tot een 20% auto te laten worden..!

We wachten af!
 

Bakkertje

Forumguru
Hmm even snel vergeleken met de Passat. De standaard 1.6 TDI spuugt bij de passat 120 gr co2 uit. De bluemotion 114.. Dan zullen ze bij Skoda inderdaad flink hun best moeten doen om de uitstoot onder de magische grens te moeten krijgen. Van de andere kant komt de huidige greenline al een aardig eind in de buurt met 129 gr..
 
Productie stil?

Het schijnt dat de fabriek in Tsjechië nu stil ligt qua Greenline productie, in afwachting van de implementatie van de 1.6 CR TDI motor en het nieuwe modeljaar.

Ik hoop het niet, want afgelopen week is mijn Greenline daar geproduceerd.
 

hemi24

Forumguru
@Scooper: Dan krijg je óf een primeur, óf een voorraadauto...

Of je wordt gebeld door de dealer met de vraag of je het een probleem vindt dat het een 1.6 wordt i.p.v. de bestelde 1.9. Dit was ruim een jaar geleden ook het geval bij mijn O2. Vraag me tot de dag van vandaag af wat de dealer eraan had willen doen, als ik er daadwerkelijk een probleem van had gemaakt..!
 

Bakkertje

Forumguru
Nou ja, met de autosalon van Parijs voor de deur en het feit dat als je nu een auto besteld je hem toch pas volgend jaar krijgt zou ik even wachten en kijken of de S2 GL met 1.6 niet in de 20% bijtelling valt. Scheelt toch veel pegels iedere maand..

(Of je neemt mijn O2 over en ik bestel een nieuwe ;) )
 
nieuwe Greenline?

@hemi24

@Scooper: Dan krijg je óf een primeur, óf een voorraadauto...

Of je wordt gebeld door de dealer met de vraag of je het een probleem vindt dat het een 1.6 wordt i.p.v. de bestelde 1.9.

Ben benieuwd. Ik neem aan dat de nieuwe 1.6 technisch wel een verbetering is, en ik er dus idd geen probleem van zou moeten maken? Hij zal toch niet minder pk's of trekkracht hebben oid? Of zie ik iets over het hoofd?

De productieweek is week 36; is dat volgens jouw info van na de omslag?
 

hemi24

Forumguru
@ Scooper: na één jaar en 60k met de 1.6CR en ben ik nog altijd van mening dat de 1.9 beduidend feller is...

Eigenlijk is de 1.6CR alleen een waardige vervanging van de 1.9PD als deze gekoppeld is aan een DSG...

...of mijn vorige 1.9 is af fabriek standaard met extra power gekomen... ;)
 

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Hemi, ik denk dat je gelijk hebt. Ik had de 1.9 tdi en nu dus de 1.6 tdi met dsg. En hij rijdt voor mijn gevoel sneller dan de oude 1.9 tdi. Misschien verkeerd gevoel maar het lijkt wel zo.
Ik heb zelf wel met de Greenline gereden maar al een tijd terug.
Nu vanwege de 7-bak een erg stille auto die snel genoeg is.
Morgen ben ik in Friesland en Zuidhorn....moet je eens proberen?? Anders volgende week.
 

hemi24

Forumguru
Met DSG heb je minder last van het emissie-turbo-gat, iets wat Frank waarschijnlijk wel kan bevestigen.
De 1.9PD pakte direct weer op, de 1.6 moet even op adem komen.
Dus als de inhalende vrachtwagen op de snelweg weer naar rechts gaat, zie je je voorligger met 1.9TDI met 105pk domweg van je weg lopen!

Om niet iedereen "bang" te maken voor de 1.6TDI, de voordelen:
- Stiller;
- Zuiniger;
- Vraagt ((bijna)) geen olie;
- Vermogen over breder toerengebied beschikbaar;

@Frank: Liever even volgende week een keer... :)
 

Nemmie

Nieuw lid
Just to be sure: de firma H. bevestigt noch ontkent het verhaal over het stilliggen van de Greenline-productie? Maar daar komt het wel vandaan?

Ze hebben geen persbericht uitgevaardigd hoor... ze wilden gewoon dat ik terugkwam zodra de GL weer bestelbaar werd (na de beurs...)
 

hemi24

Forumguru
Er is weer nieuws:

Vertaling van het Tsjechisch in het Nederlands

GreenLine Modellen tweede generatie in Parijs

16 september 2010

Op de komende Autosalon van Parijs, zal Skoda Auto de tweede generatie van de GreenLine-modellen introduceren.
Škoda Auto is een bedrijf dat van oudsher gericht op bescherming van het milieu en duurzame ontwikkeling. Naast tientallen milieu-activiteiten zijn voornamelijk producten uit de GreenLine serie technologieen die voor Škoda Auto ertoe bijdragen om de impact van de auto-industrie op het milieu te minimaliseren en geeft iedere bestuurder de mogelijkheid om een de wens om de inspanningen om klimaatverandering te bestrijden te bevorderen.

Op de komende Autosalon van Parijs zal er de beschikking zijn over de tweede generatie GreenLine modellen. De belangrijkste technologische pijlers van de GreenLine modellen zijn moderne dieselmotoren met directe inspuiting (1,2 TDI CR 55 kW en de 1.6 TDI CR 77 kW), Start-Stop-systeem en remenergie terugwinning. Andere elementen zijn de aanpassing van het motormanagement, het gebruik van banden met verminderde rolweerstand, aërodynamische carrosserie en chassis wijzigingen of aanbevelingen voor het schakelen op het dashboard.

Eén van de belangrijkeste technische maatregelen voor de Greenline-versie is een start-stop systeem dat het verbruik vermindert met maximaal 10 procent, in het stadsverkeer is zelfs nog een hogere besparing te behalen. De motor zal hierbij automatisch afslaan tijdens het wachten op het groene licht geeft geen lawaai, waardoor de kwaliteit van het stedelijk leven verbetert.
Tijdens het remmen, wordt de potentieele kinetische energie teruggewonnen in de vorm van door de generator opgewekte electrische energie. Het verbruik van uw auto wordt voor een groot deel beïnvloedt door de bestuurder zelf. Daarom beschikken alle wagens van de Greenline-versie over een schakelindicator die de aanbevolen versnelling weergeeft, waardoor er op het juiste moment kan worden geschakeld.

Škoda Auto is begonnen met de eerste generatie versie van de Greenline auto's in 2008, Greenline is een combinatie van verschillende modificaties aan de auto en aandrijving; Škoda ontwikked deze technologie steeds verder. De ontwikkelde GreenLine-modellen bieden high-tech auto's met een uitzonderlijk laag brandstofverbruik.

Bron: http://www.skoda-auto.cz/CZE/news/info/news/News/Pages/2010_69_GreenLine_Paris.aspx


Dus, waarschijnlijk ook start-stop voor de nieuwe S2 GL. Dat geeft weer meer stof tot speculeren of het nu wel of niet binnen de 20% categorie gaat vallen..!
 
Dus, waarschijnlijk ook start-stop voor de nieuwe S2 GL. Dat geeft weer meer stof tot speculeren of het nu wel of niet binnen de 20% categorie gaat vallen..!

Zie onderstaand bericht uit de telegraaf van 16-09-2010. inderdaad dus een start/stop systeem.

Skoda brengt Yeti als Greenline
Mladá Boleslav - Onder de Greenline-vlag komen meerdere Skoda-modellen. De Volkswagen-dochter stelt op de Autosalon van Parijs, die begin oktober zijn deuren opent, de Yeti Greenline. Daar blijft het niet bij.

Greenline staat binnen de Skoda-gelederen voor een extra schone en zuinige variant. De wagens zijn uitgevoerd met of een 1.2 TDI of een 1.6 TDI-dieselmotor. Voor de Fabia en Roomster kiest het merk voor de kleinste van de twee, de driecilinder. De types Yeti, Octavia en Superb komen met de 1.6 TDI-zelfontbrander voor de dag.
Op de Parijse autoshow introduceert het Tsjechische merk de Yeti 1.6 TDI Greenline en de Superb Hatchback 1.6 TDI Greenline. Prestaties, CO2-uitstoot en verbruik zullen op de beursvloer worden aangekondigd. Vast staat dat de beide types de beschikking krijgen over een Stop/start-systeem, techniek dat remenergie terugwint, banden met een lage rolweerstand, een aangepast motormanagementsysteem en een licht aangepaste aerodynamica. Volgens Skoda zorgt het Stop/start-systeem voor een verbruiksafname tot 10%, al dien je daarvoor wel continu in de stad te rijden. Een Stop/start-systeem schakelt automatisch de motor uit wanneer in het verkeer met stationair draaiende motor wordt gewacht. De herstart regelt de techniek zelf.
 
Bovenaan Onderaan