Greenline TDI op z'n zuinigst?

dorienenrick

Nieuw lid
Volgens mij rijdt mijn Greenline TDI rond de 45 km/h in zijn 4 het zuinigst. Ik zie dan waarden rond de 2 ltr op het display. Wie heeft er andere ervaringen? En wie durft er aan te geven in hoeverre het aangegeven verbruik klopt?

hemi24

Forumguru
Mijn O2 is qua verbruik het zuinigst als 'ie op de oprit staat...

Ik geloof DorienenRick als hij het heeft over een laag verbruik bij 45km/h in het 4e verzet, maar wie rijdt er nu 45 ?!?

Wat ik van mijn eigen 1.6 non-GL merk is dat je bijvoorbeeld met gemak 1 op 33 kan rijden, als je een lange weg hebt waar je maar 60km/h mag!

Constant

Erelid
Volgens mij is een TDi op z'n zuinigst in de hoogste versnelling rond de 1800 toeren, dan kom je inderdaad op ongeveer 80 km/u.

van_der_P

Senior Member
Als je hem op de uitvoegstrook in de versnelling laat uitrollen 1 op 85, heb ik gisteren gemeten.

Constant

Erelid
Ja, maar dan telt hopelijk mijn record van 0.0 liter ook, want dat was bergafwaarts op de Duitse Autobahn.

Ik denk dat de topic starter doelde op het verbruik bij stationaire snelheid.

Mistraller

Senior Member
Volgens mij is een TDi op z'n zuinigst in de hoogste versnelling rond de 1800 toeren, dan kom je inderdaad op ongeveer 80 km/u.

Wij hebben dat in elk geval ervaren tijdens vakanties in Zweden en Noorwegen. Max snelheden liggen er veel lager als hier (70/80/90) en dan zie je dus waarden als 1200km in je display, die je dan vervolgens ook nog echt kan rijden ook met één tank :) (tot we de bergen/fjorden ingingen...)

Dat was overigens met een O2 uit 2006.

EricNL

Nieuw lid
Bij welke snelheid hij precies het minst verbruikt weet ik niet, wat ik wel cool vindt, is dat ik gisteren bij 232 afgelegde kilometers een gemiddeld verbruik had van 3,9L/100Km. Hierbij heb ik als vertegenwoordiger meerdere klanten bezocht, dus veel tussenstops, schakelen, optrekken, afremmen enz... Ik reed meestal op 80km wegen maar ook een lang stuk op een 100km weg. Al met al valt het verbruik me erg mee:baby012:

Bovenaan Onderaan