Greenline: winterbanden en stoelverwarming

ikmail

Nieuw lid
Jullie zijn een stuk sneller dan mijn leasemaatschappij met antwoorden, dus stel ik de vragen hier ook maar:

Vanwege de laatste weken kou, sneeuw en ijs:
- Winterbanden:
Ik heb bij de leasemij offerte aangevraagd voor verschillende merken en typen auto's. Het viel me zojuist op, dat bij alle auto's winterbanden worden ingecalculeerd, behalve bij de Greenline. Heeft dat te maken met de 20% bijtelling, die met winterbanden niet meer van toepassing zou zijn?

-Stoelverwarming:
Ik zie als optie bij de Greenline stoelverwarming staan voor 230 euro. Geldt dat ook voor de standaard stoelen? Ik dacht altijd dat dat een berg geld kostte?

Cideart

Nieuw lid
Hey ikmail,

Ik heb ook de stoelverwarming laten installeren met standaard stoelen. Daarna heb ik deze laten overtrekken met leder. Anders had ik een extra knopje moeten laten installeren op het dashboard. En af-fabriek is dit toch netter afgewerkt.
Hier in België was het wel enkel de voorzetels voor die 230€.

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Ikmail,

Het lijkt mij bezopen om geen winterbanden eronder te mogen hebben.
Het is een accesoire. Ik heb al veel verhalen voorbij zien komen hier dat er 17" onder gaat met bijbehorend rubber.
Altijd doen dus als je het wil.
Het zou kunnen dat de auto net wat meer uitstoot omdat de winterbanden eronder zitten maar om daar nou als leasemaatschappij over te gaan zitten emmeren ! Ze zouden het juist moeten bekijken vanuit de kant dat de banden meer veiligheid bieden onder bepaalde omstandigheden !!!

clapton

Senior Member
Heb in mijn Yeti ook de stoelverwarming genomen, zijn overigens bij de Yeti pas leverbaar vanaf de Ambition uitvoering en zitten dan in de standaard stoelen.
Alleen de voorstoelen welke dan afzonderlijk te bedienen zijn d.m.v. een drukschakelaar in drie hitte standen. Heel mooi systeem en ik vond het ook een voordelige aanbieding. Met deze koude periode is het heerlijk, reageert sneller dan de climatcontrol. Altijd doen!

ikmail

Nieuw lid
Besteld!

:473::yeah:

Zojuist besteld! Inclusief MDI, winterbanden (was foutje) en stoelverwarming voor.
1.6TDI Greenline Businessline Aqua Blue hatchback met achterruitenwisser

clapton

Senior Member
Nee, sorrie alleen verwarming op de voorstoelen.
De stoelen in de Yeti zijn te verwijderen, dus verwarming zou dat een stuk lastiger maken. En ik mis dat niet echt.

Bovenaan Onderaan