greetings

Hallo,

Kompleet nieuw hier dankzij de aankoop van men eerste Skoda octavia gisterenavond. Vond het wel leuk dat hier ook een forum van beschikbaar was dus dacht dan maar mezelf in te schrijven.

Gisterenavond een testritje gedaan voor het eerst en het beviel me echt zo goed dat ik geen enkele twijfel had dat deze wagen het ging worden. ik heb een zwarte uitvoering genomen, 1.6 tdi 105 pk als ik me niet vergis.

De reden was dat vorige week maandag men vrouw de auto total loss heeft gereden in de vangrail dus moesten we dringend op zoek gaan naar iets nieuws. Na enkele merken afgeschuimd te hebben leek het ons dat we bij Skoda het meeste kregen voor ons geld. Een geluk bij een ongeluk zeg maar want we hebben flink kunnen profiteren van de voorwaarden van het autosalon en ze hebben nog behoorlijk wat geld gegeven voor het wrak, dus zijn we daar ineens mooi vanaf.

De bestelde wagen staat momenteel nog op de band "as i speak" want deze week begon de productie nog maar. verwachte levertijd is volgende week in de tweede helft ongeveer. Dus dat is behoorlijk snel. Enkel de verzekering in orde krijgen dan en dan is het bollen maar.

Ik heb ondertussen eens de site doorgenomen en het lijkt me allemaal vrij duidelijk. éen ding blijf ik mee zitten nog wel waar ik geen duidelijk antwoord over kan vinden.

Hoe zit dat nu met die elektrisch inklapbare spiegels? Ik lees dat als je de afstandsbedineing lang genoeg ingedrukt houdt dat ze inklappen. maar is dit bij alle versies zo of enkel bij de elegance? ik heb de ambiente versie genomen met een uitbreidingspakket die gratis erbij kwam. een upgrade naar auto airco etc... De garagist wist er niets over te zeggen. maar in de brochure staat het er gewoon in vermeld, zonder vermelding dat dit een aparte optie is of enkel geldig op bepaalde modellen. daarom dat ik het me blijf afvragen of mijn toekomstige auto dit gaat hebben.

greetz

MarcoO2

Forumguru
Hey! Welkom hier... en veel plezier met je nieuwe auto! Ik zou bijna zeggen, een geluk bij een ongeluk... ;)

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Squeek, ook welkom op dit leuke forum !
Op je vraag kan ik je geen antwoord geven maar uit ervaring zal dit snel veranderen omdat er wel veel kennis op dit forum aanwezig is bij de andere gebruikers van dit type auto wat jij nu net besteld hebt.
En er is zeker meer kennis dan bij de dealers / garagisten !
Succes met de nieuwe auto en tot ziens op het forum.

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum, Squeek!

We gaan er maar vanuit dat het bij materiële schade is gebleven.

Nog even wachten en dan veel plezier met de nieuwe wagen!

Hey,

Ook jij hier welkom, ik ben hier ook juist nieuw maar ik voelde mij hier direct welkom. Wij verwachten onze Fabia 2 vrijdag al :D

Veel succes met de auto (alhoewel je bij skoda geen succes nodig hebt, je koopt tsjechische kwaliteit :D)

Mvg,

Tom

hemi24

Forumguru
Squeek: van harte gefeliciteerd met je aankoop en natuurlijk heel erg welkom hier!
Mocht je auto geleverd worden met electrisch inklapbare spiegels: deze kun je inklappen door:
1. de verstelknop van de spiegels in de hiervoor bestemde positie te draaien;
2. bij het vergrendelen de knop op de afstandsbediening even langer ingedrukt te houden.

In NL is dit vanaf de Elegance inbegrepen, maar als ik je tekst zo lees, krijg ik zo het idee dat jij uit België afkomstig bent..?

Goeiavond allemaal,

Ik dank jullie voor de begroeting alvast. Prettige ontvangst :)

Ik kom inderdaad van Belgie. De reden dat ik achter de spiegels vraag is omdat ik een brochure had gehad van de wagen, en daar stond het in. Maar er staat niet bij vanaf welke versie het verkrijgbaar is. Volgens de garagist zit het er niet op maar hij wist dan ook niet dat deze functie zelfs bestond op de octavia. Toch teken dat ze zelf hun eigen brochures niet echt doornemen. :winkie:

Nu maakt het voor mij niet uit of het erop zit of niet, maar vroeg het me toch wel af vanwege de vermelding in de brochure. Je kan deze brochure downloaden op de belgische Skoda site en ergens in het begin kan je het lezen.

Ben benieuwd want moest het er toch opzitten dan is het mooit meegenomen toch!

Greetz

hemi24

Forumguru
Heb even zitten rondsnuffelen op Skoda.be en voor de gein de O2 Elegance (1.6CR TDI Combi) door de configurator gehaald en wat schetst mijn verbazing:
Electrisch inklapbare buitenspiegels zijn een optie voor € 150,-
Ik wil je de lol niet ontnemen, maar kans is groot dat het er bij je auto niet op zit.

Het uitbreidingspakket is denk ik het Pack ´Company`, of heb ik het mis?

Ah ok, dan zal het inderdaad niet zo zijn. Het staat nogal jammerlijk in de brochure vermeld alsof het er standaard er op staat.

Bedankt voor het opzoekwerk iig.

greetz

Ah ok, dan zal het inderdaad niet zo zijn. Het staat nogal jammerlijk in de brochure vermeld alsof het er standaard er op staat.

Bedankt voor het opzoekwerk iig.

greetz

Jup dat zit niet op je versie ;) Mag ik vragen van waar je precies bent in België? :D

groetjes..

cvegreen

Forumguru
Ha nog een belg in ons midden . Wel een leuke boel hier . Ik amuseer mij hier al meer als een jaartje . Het is hier heel gezellig , als je een vraag hebt word je verder geholpen alsof hun leven ervan af hangt . Dus dat zit wel snor . We hebben zelfs een lid die zichzelf snor noemt (dit ff terzijde) .
Dat van die spiegels wist ik niet , maar omdat ik nog geen enkele octavia gezien heb met ingeklapte spiegels , dacht ik dat het niet standaard was . Maar dat is natuurlijk maar gissen he .
Ik hoop dat je vrouw niet ernstig gekwetst is , tijdens de onzachte zoen met de vangrails .

Wel, men vrouw reed op het middelste vak van een drie vaksbaan (autosnelweg a12 brussel-antwerpen) toen een kamion lichtjes haar vak opkwam langs rechts. ze ging stilletjes mee naar links omdat ie vrij dicht kwam en toen is ze beginnen slippen. de linkse rijstrook bleek een spiegel te zijn. tegen volle snelheid, zo'n 100km/h is ze tussendoor de andere auto's (tijdens spits) over de rechtse rijvak de vangrail in gegaan met de neus eerst en dan heeft de auto een kwartslag gedraaid met de bestuurderskant tegen de vangrail. gevolg dat de neus van de wagen zeer ernstig beschadigd was, alsook de linkse zijkant en de koffer langs links.

betreft mijn vrouw, die had nog geen blauw plekje. wonderbaarlijk, maar de cabine van de wagen was perfect intact dus de vangrail zal toch goed hebben meegeveerd vermoed ik. ze is wel onmiddelijk de wagen uitgesprongen want de motor vatte vuur. per toeval stond er 20 meter verder een politie combi bij een eerder soortgelijk ongeval de papieren in orde te maken. die hadden het hele geval letterlijk zien gebeuren. ze hebben de kamion laten tegenhouden omdat ze eerst dachten dat ie onze wagen van de baan had geduwd. maar dit was niet zo dus konden ze niets doen voor ons.

toen men vrouw eenmaal tot stilstand gekomen was stond er onmiddelijk een politieman erbij die de motor heeft geblust met het blusapparaatje uit onze wagen. zo, dan heeft dat toch zen geld waard geweest zeg maar :D

betreft de auto, het was een daewoo nubira, een niet zo zuinige auto, er reed praktisch een tankwagen ernaast om mobiel te blijven. uiteindelijk had ik een goeie reden om dan een nieuwe te kopen. je kent het wel, je zegt zo vaak dat je eigenlijk een nieuwere auto nodig hebt, eentje die ni zoveel verbruikt. maar uiteindelijk komt het er toch niet van. nu moest ik wel.

het was vorige week een hele hoop heen en weer geloop en bellen en zo voor zowel de oude als de nieuwe auto. maar uiteindelijk is nu alles achter de rug en kunnen we uitkijken naar de komst van onze nieuwe wagen.

ik popel :cheer:

MarcoO2

Forumguru
Wat een verhaal! Gelukkig is het lichamelijk goed afgelopen voor je vrouw!

Enne... van eem Nubira naar een Octavia... ik zeg het nogmaals: gelukg bij een ongeluk! :D

Bovenaan Onderaan