Grijze rook uit uitlaat bij inparkeren.

RvR

Lid
Mijn Yeti (2010/74000km) geeft alleen bij achteruitrijden, bv inparkeren een flinke pluim grijze rook. Dit ongeacht korte of lange rit, dus koude of warme motor, lage (beneden het vriespunt) temperatuur of hoge temperatuur. Verder presteert de auto goed, loopt mooi rond. Staat hij mogelijk wat te rijk afgesteld? Gemiddeld verbruik tussen 1:12/13. Iemand?

RvR

Lid
Het gaat om een 1.2 TSI.......Het verschijnsel doet zich alleen voor tijdens achteruitrijden.

Spierings

Forumguru
Verbruik is niks bijzonders, het hangt helemaal van je rijstijl af...

Haal dat verbruik met mijn lichtere Fabia nog maar net, veel korte ritten en een sportieve rijstijl...:D

fabtdi

Lid
Is die grijze rook echte "rook" of condens?
Bij de huidige temperaturen heeft mijn hagelnieuwe 1.4 TSI ook last van een condenswolk als ik de auto achteruit parkeer. Dit gebeurt ook nadat ik meer dan 70 kilometer heb gereden, weliswaar zijn dan de laatste kilometers wel rustige kilometers waardoor de uitlaat snel afkoelt en je dus condens krijgt.
Het verschijnsel trad ook bij mijn eerder gereden 1.2 TSI's op dus vindt ik het inmiddels normaal

RvR

Lid
Dat klinkt geruststellend. Ben dit van al mijn andere auto's (andere merken) echter niet gewend. Ik houd het in de gaten.

Bovenaan Onderaan