Grill Fabia

Philleuh

Actief lid
Hallo,

Ik zie de laatste tijd vaak zwarte grills in een Fabia.
Zijn deze zo te verkrijgen?
Of zijn deze achteraf gespoten?
Wat kost een nieuwe grill dan ongeveer + spuitwerk?

Alvast bedankt

gewoon even kleur laten mengen en zelf spuiten.
kosten ? € 14 voor een spuitbus op kleur
wel eerst even mat schuren en een laagje plastic pruimer eroverheen zetten
daarna pas spuiten.
kind kan de was doen

AvB

Senior Member
Ik heb vorige week een Fabia RS besteld met onder meer een Black Pack = koplampen met zwarte inserts en zwarte grille (€ 90); is een optie alleen voor de RS, maar een zwarte grille is misschien toch wel 'los' te bestellen door de dealer?

AvB

Senior Member
@ Glenn

Sorry, dom van mij om iets te schrijven in Fabia 1 (terwijl het om een "2" gaat).

Hetzer

Forumguru
Alleen voor de F-2 FL is de zwarte gril te verkrijgen, voor de Fabia-1 en de Fabia 2 Pre fecelift moet je hem inderdaad spuiten.
Hier de gespoten gril van een F-1
2i9p4xc.jpg

Hier ook een gespoten gril van een F-2 pre- facelift
2ic6rgn.jpg

belangrijk is inderdaad dat als je hem gaat spuiten dat je dan wel een primer gebruikt, als je dat niet doet zie je bij steenslag de chromen spikkels er door heen komen

darkprojectx

Forumguru
ik heb die van mij bij een schadehersteller laten spuiten, mooi in de kleur van de auto.
Als je een grijze auto hebt zou ik hem niet zwart spuiten maar grijs. Krijg je een dikker front van ;)
Bij de fabia 2 kun je inderdaad het bovenste stuk zwart spuiten en de rest zo laten,
maar bij de fabia 1 loopt het rondom en zou IK het dus in de kleur van de auto doen.

de mijne voor degene die hem nog niet gezien hadden :grin:

kwa spuiten moet je niet zelf gaan liggen rommelen dat na 10 weken de lak is verkleurd of de lak eraf komt vallen. Gewoon netjes laten spuiten.

Bovenaan Onderaan