Grill Superb: glanszwart met chrome

Ik denk dat verscheidene op het forum er zo ééntje hebben. Ik heb hem ook liggen maar nog niet gemonteerd: ik moest nogal hard wringen aan de klemmen van de originele grill om deze los te krijgen en vermits ik toen niet veel tijd had ben ik er maar mee gestopt. Ik ga hem wel nog zeker monteren als ik eens wat meer op m'n gemak ben.

E10

Nieuw lid
Thanks. Ik heb de Superb nog in bestelling. Verwachting is binnen 10 dagen... Dan meteen inbouwen. Misschien krijg ik de dealer nog zo ver om de inbouw te verzorgen. Foto's volgen zo mogelijk. Groet!

kwaazaar

Actief lid
Ik heb 'm ingebouwd. Foto staat ergens in ander draadje op dit forum. Als je eenmaal weet hoe het moet, dan stelt het niets meer voor. Een dealer zou het in 5 minuten voor elkaar moeten krijgen.

Ik had zelf problemen met de 'spreidpluggen' (zie documentje van Ronnie, de pluggen rechts bovenaan op het plaatje (nummers 1, 2 en 3 dacht ik)). Ik had geen idee wat voor constructie dat was en dus hoe ze te verwijderen. Uiteindelijk heb ik sommigen met een schroevendraaier omhoog kunnen schuiven, maar de meesten met een combinatietang eruit getrokken (zaten nogal vast). De bovenkant van het pinnetje beschadigt/vervormd wel, maar da's uiteindelijk helemaal niet erg, want ik kon ze weer rechtbuigen (met diezelfde combinatietang) en opnieuw gebruiken bij de montage van de nieuwe grill. Het is wel te zien aan de pinnetjes dat ze eruit zijn geweest, maar hoe erg is dat?

Ik heb 'm ingebouwd. Foto staat ergens in ander draadje op dit forum. Als je eenmaal weet hoe het moet, dan stelt het niets meer voor. Een dealer zou het in 5 minuten voor elkaar moeten krijgen.

Ik had zelf problemen met de 'spreidpluggen' (zie documentje van Ronnie, de pluggen rechts bovenaan op het plaatje (nummers 1, 2 en 3 dacht ik)). Ik had geen idee wat voor constructie dat was en dus hoe ze te verwijderen. Uiteindelijk heb ik sommigen met een schroevendraaier omhoog kunnen schuiven, maar de meesten met een combinatietang eruit getrokken (zaten nogal vast). De bovenkant van het pinnetje beschadigt/vervormd wel, maar da's uiteindelijk helemaal niet erg, want ik kon ze weer rechtbuigen (met diezelfde combinatietang) en opnieuw gebruiken bij de montage van de nieuwe grill. Het is wel te zien aan de pinnetjes dat ze eruit zijn geweest, maar hoe erg is dat?

En geen probleem gehad met de grille zelf te verwijderen? Ik vond dat je daar echt wel hard aan die lipjes moest trekken en ben dan maar gestopt. Naar het schijnt kan je redelijk veel kracht zetten op die lipjes en zullen ze niet snel afbreken.

kwaazaar

Actief lid
Dat klopt inderdaad. Redelijk wat kracht nodig, maar is wel te doen.
Daarnaast heb je natuurlijk een nieuwe grill liggen, dus mocht er iets afbreken, hoe erg is dat dan. Bij mij bleef het allemaal heel.

Kwaazaar, kan je aangeven waar ik dit in het forum kan vinden?

Bovenaan Onderaan