Grill verwijderen

BaSsDruM

Senior Member
Iemand ervaring met het verwijderen van de chromen grill van de octavia II facelift? Hij moet compleet (inclusief het zwarte middengedeelte) los komen. De bedoeling is deze mat zwart te spuiten met Plasti Dip, alleen vraag ik me nu af of hij wel zo makkelijk te demonteren is.

Antera

Donateur
Radiateurgrille demonteren en monteren

Uitbouwen:
l Radiateurgrille uitgebouwd

– De clips aan de zijkant van de sierlijst met behulp van een schroevendraaier in de -richting van de pijl A- ontgrendelen.
– De bovenste en onderste clips van de sierlijst met behulp van de schroevendraaier in de -richting van de pijl B- ontgrendelen en de sierlijst wegnemen.
Inbouwen:
– Het inbouwen gebeurt in omgekeerde volgorde van het uitbouwen waarbij gelet dient te worden op het volgende:
AanwijzingDe losse delen van de grille aan elkaar vastklikken.

Montageoverzicht roostere
1 - Motorkap
2 - 1,5 Nm
3 - Rooster embleem
Uitbouwen:
– Bout (pos. 2) losdraaien.
– Bovendeel van de radiateurrooster losklikken.
– Bovendeel van de radiateurrooster wegklappen en daardoor de houders links- en rechts onder losmaken.
– Het bovendeel van de radiateurrooster dichtklappen en de middelste houder voor de radiateurrooster met b.v. een demontagespie -3409- in de -richting van de pijl- losmaken.
– Het radiateurrooster van de motorkap (Pos. 1) verwijderen.
– Radiateurrooster in afzonderlijke delen (Pos. 4 en Pos. 5) demonteren.
Inbouwen:
– Het inbouwen vindt plaats in omgekeerde volgorde van het uitbouwen.
– Het rooster moet na het inbouwen gelijk komen met de motorkap.
4 - Grille
5 - Sierlijst

[URL=http://img515.imageshack.us/i/s550157.png/]
[/URL]

Bij mij zat er ook nog een boutje achter het logo. Op de tekening boven kan je nog een rondje zien boven midden de grill.

Antera

Donateur
heb nog even en stukje toegevoegd want het eerste is volgens mij de gril van de chrome rand verwijderen :tongue:

BaSsDruM

Senior Member
Vandaag in ieder geval alvast m'n grill verwijderd. Als je de tijd neemt is het wel te doen. Wel een priegelwerk!

Bijlagen

• ImageUploadedByTapatalk1326663939.798814.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1326663939.798814.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 123
  • ImageUploadedByTapatalk1326663955.402235.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1326663955.402235.jpg
    29,7 KB · Weergaven: 114
  • ImageUploadedByTapatalk1326663970.580191.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1326663970.580191.jpg
    41,4 KB · Weergaven: 109

BaSsDruM

Senior Member
Oh ja, dit is uiteindelijk de bedoeling!

Bijlagen

• ImageUploadedByTapatalk1326664339.995116.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1326664339.995116.jpg
    189,7 KB · Weergaven: 110

BaSsDruM

Senior Member
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Koop een spuitbus plasti-dip, kan je zo onbewerkt eroverheen spuiten, en als je het zat bent, trek je het er zo weer af! (en is het weer in oude staat)
Magisch spul :)

BaSsDruM

Senior Member
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Nee. Het is oorspronkelijk bedoelt voor de modelbouw, maar het blijkt ook prima te werken op auto's (incl velgen e.d.). Zoek maar eens op Youtube :)
Maar ik heb het alleen in nederland bij Beeracing.nl gevonden, en besteld. Wel prijzig: spuitbus is €23,50, in de VS maar 5$

BaSsDruM

Senior Member

Ah, handig!
op plastidip.com kan je kijken waar ze 't allemaal verkopen, 't makkelijkst lijkt me Ace Hardware Stores, dat is de Gamma van de VS zeg maar, en zitten op elke hoek van de straat ;)
Anders online (en in de VS laten bezorgen): dipyourcar.com

SileX

Senior Member
Yep, had al gekeken - Was toevallig vanmiddag bij Home Depot voor een slotje (voor een locker). Had ik gelijk mee kunnen nemen :tongue:
Ach, ik heb nog 2 weken te gaan hier.

1 busje genoeg ? Anders neem ik er gewoon 2 mee.

BaSsDruM

Senior Member
Voordat ik begon met spuiten ben ik even gaan googlen wat wrappen kostte: bedrijf gevonden die t voor €50 deed! Daar ga ik geen uren voor tobben!

Zie hier het resultaat:

Bijlagen

• ImageUploadedByTapatalk1326717044.314076.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1326717044.314076.jpg
    53,1 KB · Weergaven: 96
  • ImageUploadedByTapatalk1326717064.191120.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1326717064.191120.jpg
    134,1 KB · Weergaven: 96
Bovenaan Onderaan