Grmbl..

Heren,

wat is het verschil in ruimte tussen de Octavia en de Fabia??

Vandaag het fijne bericht gehad, dat mijn te bestellen Octi niet door gaat. /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/407.gif
Onze wagenpark beheerder had de verkeerde klasse doorgegeven aan de leasemaatschappij..g$%$@!#d /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

Kan dus weer opnieuw gaan zoeken, naar een passende auto. Had het eindelijk rond, geen Altea maar een lekker Octavia.
Weer niet...
Probleem is dat ik met mijn lengte niet lekker in iedere auto zit. Ben maar 2.01m

Vrees dat een Fabia te klein zal worden voor me. /forum/images/graemlins/crazy.gif
Begin spontaan te twijfelen, of ik wel bij zo'n werkgever wil blijven werken. Het is namelijk niet de eerste miscommunicatie in de afgelopen tijd.

Wie kan hier iets zinnings over zeggen, morgen anders toch maar langs de dealer rijden.

Hetzer

Forumguru
ik weet niet , ik ben 1.84 en kan toch goed zitten in de Fabia , ik denk dat het verschil in ruimte met de Octavia meer in de breedte ,de ruimte op de achterbank en de bagage ruimte zit!!!

maar dan kan je misschien voor de grootste Fabia gaan , de Combi

Jan_Hein

Actief lid
@fvloon@ Tja da's balen. Heb je je ergens op verheugd....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ik weet niet , ik ben 1.84 en kan toch goed zitten in de Fabia , ik denk dat het verschil in ruimte met de Octavia meer in de breedte ,de ruimte op de achterbank en de bagage ruimte zit!!!

[/ QUOTE ]

Denk niet dat er verschil is in bestuurdersplaats tussen de hatchback en de combi. Grote lieden die in mijn Fabia hebben gereden zaten best krap (met het stuur tussen de knieën) en da's ook niet lekker.

Maar, @fvloon@, is een ROOMSTER niet wat voor je ???
Ook al lijkt het wel een pausmobiel, hoofdruimte heb je meer dan zat.
auto15.gif

Groeten, JH

Ik denk dat je even langs de dealer moet en gewoon is plaats moet nemen in een Fabia. Tot voor kort reed ik een Fabia Combi en heb zelf nooit aan ruimtegebrek gedacht. Maar 1.90m is nog geen 2.01m natuurlijk.
[piiieeep] van je werkgever trouwens. Was die wagenparkbeheerder dronken toen ie de bestelling deed?!

___JC___

Forumguru
Ik ben zelf 2.10 meter.
Heb een Octy vanwege de ruimte. Krijg weleens een Fabia als vervangauto. Het kan maar om nou 20.000km per jaar te gaan rijden...nee.
Jouw werkgever kan toch niet verlangen dat je met meer dan 2 meter in een auto in de klasse Fabia/Ibiza/Polo gaat rijden?? /forum/images/graemlins/tongue.gif

Potje

Actief lid
Een maat van me is ook een kerstslinger en hij rijdt met volle tevredenheid in een nieuwe Seat Leon... ook een aanrader. Hoop dat je nog geen gezinnetje hebt.

Mark

Banned
Ik vind dat je in de Fabia als bestuurder toch veel ruimte heb, zeker als je vergelijkt tegenover andere wagens van de zelfde caterogie.
Was er in begin ook een beetje bang van, heb altijd met een grote wagen gereden, maar heb ruimte genoeg.

smg

Lid
Ik heb laatst een dag in een leen-Fabia gereden ivm mijn jaarlijkse poetsbeurt van de Occie. Ondanks dat het een Elegance-uitvoering was, had ik er toch zeker niet het luxe-gevoel dat ik in mijn Occie wel heb, ik vind de auto ook gedateerd. In die klasse zou ik ook niet voor een Fabia kiezen. Zo groot is mijn Skoda-liefde nu ook weer niet...

deusjevo

Forumguru
Afgezegde bestelling : Octi Combi 1.9Tdi Elegance / Shara Beige / Dynamic Sport pakket met "Pegasus" / Xenon / Stream-audio / MaxiDOT / Stoelverwarming

[/ QUOTE ]

Als je één klasse lager moet leasen moet dat best wel gaan hoor een O2.
Misschien iets minder luxe dan degene die je berekend hebt?
Ik zie dat je een Peugeot 307 SW huurauto als vervanger/tijdelijke auto hebt.
Voor die prijs heb je zeker een O2, alleen misschien niet de meest luxe.
Bereken eens op basis van een Elegance zonder extra's, ik denk dat je een heel eind komt /forum/images/graemlins/471.gif
Ik heb even heel snel al 6000 euro aan extra's berekend namelijk.

Hoppe

Lid
k ben zelf 1.96 en ik vond de Fabia echt te klein voor mijn postuur. Ik zou het toch voor leggen aan je werkgever, met jouw lengte moet je een fatsoenlijke auto. Mischien kan jij ook wat water bij de wijn doen en gaan voor de demarage?
Een slechte zihoudng met rug klachten kost je werkgever ook veel! /forum/images/graemlins/1439.gif

Michel

Forumguru
Ik heb weleens in de Octavia II gezeten (niet gereden) en wat me toen opviel was die "middenconsole" in het dak. Het gaf mij toch een ietwat beklemmend gevoel. Alsof je aldoor rechts je hoofd kan stoten. Die bult heeft de Fabia in ieder geval niet.

De Fabia biedt voldoende been- en hoofdruimte (met name voorin dan) en voor mijn gevoel kunnen ook (nog) langere personen voorin nog goed zitten, want met name de bestuurdersstoel kan nog een enorm eind naar achteren.
Ik ben zelf 1.89 meter en pas makkelijk in de Fabia. Vóór mijn eerste Fabia had ik een Seat Leon I en ik kan je verzekeren dat deze net zo veel ruimte voorin bood als de Fabia. En zoals wellicht bekend deelde de Leon I de bodemplaat met de Volkswagen Golf IV (die de Octavia I op zijn beurt ook weer had), die een grotere wielbasis heeft dan het Fabia/Polo/Ibiza platform. Hierdoor is de beenruimte achterin een Fabia wel kleiner dan bij bijvoorbeeld een Octavia II.

Ik kan met mijn lengte nog enigszins comfortabel "achter mezelf" zitten, al houdt het niet over en is de instap naar achteren dan wel erg krap.
Maak niet de fout om met jouw lengte een schuif-/kanteldak in een Fabia te nemen. In mijn auto gaat het met mijn lengte allemaal nog wel, maar met 2.01 meter kan je weleens letterlijk je hoofd gaan stoten.

De uitstraling van de Fabia is inderdaad minder dan die van de Octavia, maar de Fabia is dan ook een ouder ontwerp en tevens een stuk goedkoper. Ik stoor me er in ieder geval niet aan. Voor betrekkelijk weinig geld (wat is weinig?) rijd ik nu in een complete auto met ruim voldoende pit, die weliswaar kleiner is, maar de ruimte van de Octavia heb ik toch niet nodig, dus waarom dan met meer blik rondrijden?

[/ QUOTE ]
Was ik dan inderdaad van plan, vind de sedan niet zo mooi. (sorry voor iedere Fabia Sedan bezitter)

is een ROOMSTER niet wat voor je ???

[/ QUOTE ]
Misschien wel, maar nog niet leverbaar...dus helaas.

[piiieeep] van je werkgever trouwens. Was die wagenparkbeheerder dronken toen ie de bestelling deed?!

[/ QUOTE ]
Geen idee, misschien wilde die wel heel graag weer naar het buitenland...

@JC1978: Verwachten doen ze het wel, accepteren is wat anders!! Met een contract van 35.000km/48 mnd, kom ik zelfs niet uit.
Rij nu een 1100km in de week, dus geschat zo'n 50.000km per jaar.

@Potje: In de Seat Leon heb ik al proefgereden toen ik de Altea nog overwoog. Dealer had namelijk alleen de Leon met 1.9TDi staan. Helaas niet voldoende ruimte in. Nog geen gezinnetje.

Als je één klasse lager moet leasen moet dat best wel gaan hoor een O2.
Misschien iets minder luxe dan degene die je berekend hebt?
Ik zie dat je een Peugeot 307 SW huurauto als vervanger/tijdelijke auto hebt.
Voor die prijs heb je zeker een O2, alleen misschien niet de meest luxe.
Bereken eens op basis van een Elegance zonder extra's, ik denk dat je een heel eind komt /forum/images/graemlins/471.gif
Ik heb even heel snel al 6000 euro aan extra's berekend namelijk.

[/ QUOTE ]
Ga de keuzelijst maar eens regelen, momenteel nog wat probleempjes met het beschikbaar krijgen van de lijst.
Dan eens kijken wat er tussen staat, en wat evt overblijft.
Tsja, en geen luxe auto /forum/images/graemlins/407.gif. Daarom had ik ook al gekozen voor de 1.9 ipv de 2liter, met dan wat extra's.
Als extra's had ik exact 3000 euro's er bij besteld. Deze huurauto is ook al een klasse groter als dat ik eigenlijk behoor te rijden. Juist vanwege mijn lengte, na de eerste werkdag is de 1 eerste huurauto, naar een Ford Focus C-max (was een Toyota Corolla ingezet).

@Hoppe: Het verschil tussen klasse III , en de klasse II is in het leasebedrag 115 euro. Dus als ze het daarom doen, dan kost het ziek thuis zitten volgens mij iets meer. /forum/images/graemlins/471.gif

Misschien is zelf wat bijleggen een optie?
Doe ik namelijk ook, een fatsoenlijke auto is me best wat waard.

Of staat je werkgever dat niet toe?

Dat heb ik ze inmiddels voorgesteld. Wil inderdaad best betalen, voor een goede, comfortable, en vooral passende auto.
Het wachten is op antwoord.

deusjevo

Forumguru
Al eens over de O1 Demarrage nagedacht?
Kost in 1.9 TDI uitvoering 24.290 euries.
Nog 880 euro erbij lappen en je hebt Sahara Beige metallic lak.
Xenon kost je wel weer 945 euro maar dat zou ik zelf voor dat geld niet nemen.
Het bezitten en af en toe rijden met Xenon kost je dan 250 euro jaar....

Dynamic Sport, stream, MaxiDOT en stoelverwarming --&gt; helaas peanutbutter /forum/images/graemlins/frown.gif

Potje

Actief lid
Wil inderdaad best betalen, voor een goede, comfortable, en vooral passende auto.

[/ QUOTE ]

Goed besluit.

Doe ik ook. Die luxe is me veel waard en voor dat geld kun je echt niet prive zo'n auto rijden.

___JC___

Forumguru
Hoop dat je er in overleg met je werkgever uit kan komen.
Want 50.000km per jaar in een Fabia lijkt me met jouw lengte geen optie!!

O1 is ook een aanrader! Die heb ik nu en die zit fantastisch!! /forum/images/graemlins/rockon.gif

Reizende

Actief lid
Balen balen balen! Vreemde manier van communiceren houden ze er bij jullie op na!! Bij ons bedrijf(je) geeft de eigenaar aan wat er gereden kan worden, en dat wordt dan uitgevoerd, geen wagenparkbeheerder die daar nog vernadering in kan brengen! Maar ja, heeft geen zin om daar lang over door te kletsen. Ik hoop dat je eruit komt met je bedrijf, en dat je in ieder geval O1 of O2 kunt rijden! Succes ermee.

Communiceren?? Wasda?
Kreeg het te horen via de leasemaatschappij, die hadden nog het fatsoen om even te bellen. De wagenparkbeheerder heeft alleen een mailtje verstuurt!

In zijn reactie op mijn mail dat een te kleine auto, voor rugklachten kan zorgen, kreeg ik een reactie.
Ik doe niks anders dan mijn werk en zorg ervoor dat een ieder in de goede klasse rijdt en niet te hoog.
Ik maak voor niemand uitzonderingen zonder het eerst te horen krijgen van hogerop. En zelfs dan heb ik er moeite mee.

[/ QUOTE ]

Ahum, dan nog met moeite..alsof ie het zelf moet betalen.

Op de lijst voor klasse II, staan wel wat Octi's op, alleen begin ik dan al met bij betalen voor een Classic uitvoering.
Voor alle extra's is het meteen afrekenen. Tot een maximum van 50 euro in de maand max bij te betalen. (Dus 2400 euro max aan opties, waaronder de metallic lak ook wordt gerekend)

Ben bang dat we er niet uit gaan komen, dus als iemand nog een job heeft met Škoda als (verplichte) leaseauto /forum/images/graemlins/wink.gif

Bovenaan Onderaan