Greenline is meer een versie dan een pakket, net als de Ecomotive modelen bij Seat en de Bluemotion varianten bij VW.
Het omhelst een aantal veranderingen/aanpassingen die de auto zuiniger maken. Denk hierbij aan een aerodinamischere aanpassingen aan o.a. de bodemplaat, verminderde bodemspeling en ander zaken die het brandstofverbruik verder reduceren.
Rare is dat Pon ervoor kiest deze uitvoering tussen bepaalde uitrustingsniveaus te plaatsen, terwijl in andere landen de Greenline kan worden opgeleukt met af-fabriek opties, zodat je deze meer als een Elegance kan aankleden.
20% bijtelling is niet voorbehouden aan de Greenlineversie, dit is puur toeval, zo valt een S2 GL gewoon in de 25% categorie (tot dusver in ieder geval).
Zelf baal ik er ook van dat ik met mijn EBL net 3g/km teveel uitstoot heb, maar goed, ik heb een bewuste keuze gemaakt voor de opties die deze versie wel heeft en een GL niet...
Uiteindelijk is het verschil tussen 20 en 25% effectief gezien ook maar ca. 2½% dank de belasting die er nog overheen gaat...