Groepsaankoop alu of chroom roofrail !

richyk

Actief lid
Ik ben vandaag bij de dealer van Mickie geweest om de verchroomde roofrails te bekijken op de O2 Combi. Ik vond de Alu-uitvoering op de RS van Mickie al mooi maar de chromen is het voor mij helemaal en ik heb deze dan ook besteld voor mijn RS. Kwa uiterlijk zijn ze hetzelfde als op de Audi Avant of VW Passat Variant.

Al pratende met de verkoper heb ik hem ook even deze site laten zien en heb ik hem gevraagd of hij interesse zou hebben in een eventuele groepsaankoop en dan wat met de prijs kon doen ! Hij wil hier graag aan meewerken mits er 10 of meer deelnemers zijn.

Het betreft hier dus of het verchromen of het spuiten in Alu van je eigen roofrails. Demontage en montage is simpel en kan van buitenaf. De Alu versie kost normaal 276 euro en de chromen 330 euro. Bij voldoende deelname zijn de prijzen respectievelijk 250 en 300 euro !

Heb je interesse zet je naam in het lijstje d.m.v. copy/paste.

1. Richyk/Chrome
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Pim

Lid
Alhoewel ik geen interesse heb in chrome rails, wil ik wel even kwijt dat dit dus niet echt een aanbieding is om over naar huis te schrijven. 25 a 30 euro korting (10%) bij minimaal 10 deelnemers, en als ik dit goed heb moet men dan naar de kop van Noord Holland. Kun je vast niet op wachten, op dat spuiten en drogen, dus twee keer of ze demonteren en per UPS opsturen ofzo, etc.etc..
Wordt nooit een strakke aanbieding. Maar Richyk, als ie het voor 330 kan, doet ie het ook voor 300, daar heb je geen 10 deelnemers voor nodig, lijkt me, gewoon effe door lullen.
Anderzijds, op 35000-40000 euro voor een RS met toeters en bellen ook niet te lang in 30 euro blijven hangen.

richyk

Actief lid
Dit soort nitwit reacties was ik al een beetje bang voor ! En al helemaal van mensen die geen eens interesse hebben...

Ten eerste is het spuitwerk behoorlijk intensief, enerzijds vanwege de alu- of chroomafwerking anderzijds moet het er ook op blijven zitten ! Verder is de marge niet bijzonder groot volgens de dealer, en ik geloof hem ook aangezien ik mijn auto daar niet gekocht heb en alleen voor het spuiten kom ! Dus ff doorlullen heeft niet zo veel zin.....

Verder hoef je helemaal nergens op te wachten. Hij neemt een aantal sets op voorraad en koop je er 1 kun je langskomen en de jouwe omwisselen voor de gespoten exemplaren.

Maar goed mij boeit het niet zo ik heb ze zowieso al besteld ! Dit topic blijft wat mij betreft staan tot 20 mei en bij onvoldoende interesse slotje er op.

Richyk, ik ben nummer 2 op de lijst, wil ook nog wel profiteren van de 10% korting altijd meegenomen /forum/images/graemlins/smile.gif

Vandaag trouwens de eerste 400 echte kilometers gemaakt van Schagen naar Breda en weer terug. Wat een genot, zelfs de file op de ringweg rond Alkmaar was niet erg.

Wat ons wel opviel was het geringe aantal andere O2's op de weg, zaten jullie allemaal op het strand of te genieten van een biertje in de achtertuin?

Pim

Lid
He richyk, wel een beetje sportief blijven. Het feit dat ik "meedenk" met deals waar ik zelf niet gelijk interesse in heb kun je niet afdoen als "nitwit". Vanuit een gemiddeld punt in NL naar Noord Holland rijden voor eur 30 korting is gewoon niet aantrekkelijk, daar is niets "nitwit" aan.
De omruil truc legt wel de prijs uit: je achtergelaten zwarte rails kan de dealer alleen nog kwijt bij een ernstig schade geval of als extra op een Classic. Hij (jij) zal ze dus direct moeten afschrijven. Ex BPM op de skoda.at site staan de rails voor eur 170.- Audi rekent in NL, incl BPM 136 euro extra voor chroom. Sommetje rond.
Feit is dus dat je niet betaald voor het verchromen van je rails maar voor nieuwe rails welke verchroomd zijn en je oude zijn gelijk afgeschreven.
Op zich niets mis mee, en als je het mooi vindt is het een goed besteedde 300 of 330 euro, begrijp me niet verkeerd, maar het is het niet echt een wereld-deal als die dealer 10% korting wil geven bij 10 gegadigden.

richyk

Actief lid
Heeft niks met sportief te maken Pim, maar met het feit dat je terwijl je niet volledig op de hoogte bent van de ins en outs van de actie deze gelijk de grond inboort en in die context moet je "nitwit" zien...

Verder vind ik het feit dat een dealer bereid is wat extra korting te geven altijd te prijzen. Ik denk gezien jouw prijsinfo dat de dealer echt niet teveel marge neemt !

Sportieve groet

Pim

Lid
Och weet je, Richyk, ik heb een soort aangeboren aversie tegen autodealers, het blijven een beetje kruideniers maar dan met een value added product.(zijn net als de dorpsslager op zaterdag open en de zaak heet bijna altijd naar de baas /forum/images/graemlins/24.gif ). Maar je hebt gelijk als je zegt dat wat korting altijd wel te appricieren valt.
Met dit soort aanbiedingen kan ik het niet echt laten om de andere kant te belichten. Anderzijds, wat je mooi vind moet je er altijd bij kopen. Op mijn vorige auto, een 2003 A4 Avant, heb ik de toen nog gratis optionele chrome dakrails laten schieten, maar wel weer voor eur 230 het chrome "kunstof" biesje om de ruiten aangevinkt omdat ik hem er anders wat geamputeerd uit vond zien. Dus hoewel ik het zelf niet mooi vind, snap ik het wel !!

Succes!

LenK

Forumguru
Die korting is inderdaad alleen maar interessant als je er in de buurt woont.
Een simpel voorbeeldje: Amsterdam - Schagen (beide in N-Holland) is 125km op en neer. Dat is alleen aan benzine tegenwoordig al €15. Reken je de echt km prijs, dan moet je dus echt vlak bij Schagen wonen om van die €30 korting vrolijk te worden.

@Richyk, beetje minder fel reageren mag ook wel, Pim heeft gewoon een punt.

higgy

Forumguru
De dealer in Tilburg (Auto Wolstad) rekent € 200,- en da's nog altijd een stuk goedkoper.

/forum/images/graemlins/ot.gif
Dan kan je beter voor die EUR 130 heen en weer rijden naar Tilburg vanuit noord-holland /forum/images/graemlins/smile.gif

richyk

Actief lid
Scheelt inderdaad behoorlijk, maarrrrr hoe ziet het er in het echt uit ? Diegene die ik besteld heb is van perfecte kwaliteit ! Kan ook wel zeggen dat ik er wel een beetje kijk op heb aangezien ik dagelijks bezig ben met verf aanbrengen. Dus als ie net zo mooi is dan is het zeker superscherp maar dan zal ik dus eerst naar Tilburg moeten om te kijken of ik het wat vind en vervolgens nog een keer om ze op te halen en dan komen de prijsjes al weer aardig naar elkaar toe...

@LenK, point taken ! Was ook niet de bedoeling om zo fel over te komen. Ik dacht alleen dat ik een leuk initiatief genomen had door wat korting te regelen maar dat was blijkbaar niet zo'n goed idee /forum/images/graemlins/crazy.gif

Bovenaan Onderaan