Groot licht

dauthir

Nieuw lid
Ik heb sinds kort een Felicia uit 1995, probleem is als ik met licht op rij en ik durf mijn knipperlicht te gebruiken, dan springt om de haverklap mijn groot licht aan, als ik de hendel wat naar voren hou blijft ie wel uit, maar als ik een bocht neem moet ik hem uiteraard loslaten, en plop,daar gaar het grootlicht weer aan, wat uiteraard niet echt leuk is voor de weggebruiker voor me.:407:

Is zoiets makkelijk zelf te repareren, en zoniet, gaat dit hoge onkosten geven bij de garage?

Groeten Jeroen

Vacaro

Senior Member
Zal waarschijnlijk aan hendel van pinkers/grootlichten liggen, contacten kapot/geoxideerd.
Op sloop of zo'n tweedehandsonderdelen verkoper eens gaan horen wat da kost.
Denk dat da ni zo moeilijk is om zelf te vervangen. Is nog geen vag-com, dus dat moet wel zelf te doen zijn.

Ronnie

Forumguru
Ik heb sinds kort een Felicia uit 1995, probleem is als ik met licht op rij en ik durf mijn knipperlicht te gebruiken, dan springt om de haverklap mijn groot licht aan, als ik de hendel wat naar voren hou blijft ie wel uit, maar als ik een bocht neem moet ik hem uiteraard loslaten, en plop,daar gaar het grootlicht weer aan, wat uiteraard niet echt leuk is voor de weggebruiker voor me.:407:

Is zoiets makkelijk zelf te repareren, en zoniet, gaat dit hoge onkosten geven bij de garage?

Groeten Jeroen
Claxonplaat kun je er zo aftrekken, (let op draadje van claxon), stuur in de rechtuitstand zetten en niet weer bewegen, met dop 24 stuurmoer verwijderen, stuur losslaan(met handen aan de onderzijde stuur naar je toe slaan),stuurkolombekleding met (meestal)2 schroeven loshalen, 3 schroefjes losdraaien en de 2 stekkers aan de onderzijde van de hefboom aftrekken, gehele mechaniek( hefboom en sleepring voor claxon) naar boven toe eraftrekken(met beleid). Op de sloop zo'n €25,-, Van een VW Polo past ook! Dan het hele zaakje weer monteren, stuur recht! Moer goed vast aantrekken, anders speling op de spiebaan!
Succes!

Bovenaan Onderaan