GROOTE PROBLEMEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

snake

Nieuw lid
hallo ik heb een fabia gekocht bij een erkende daeler dat was 06 2005 toen was het monster 5 jaar oud met 60000 km op de teller. ik ben al 6 keer bij de garage voor mankementen aan de bak dat was tussen nov 2005 en mei 2005....nu heb ik weer schit aan die bak en wel ik heb water in mijn auto voor de tweede keer ....de emmer is nu over gelopen .... /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/407.gif zijn er menssen die ook problemen hebben met een fabia 1.4 16 v 75 kw uit 2000.....laat wat ..

bedankt alvast gr mario franssen ..

Mark

Banned
Waar precies krijg je water binnen?
Heb al ééns opgevangen dat er Fabia's zijn waar er water langs de achterportieren binnen lekt.
Beste is een droge wagen met een hoge drukspuit te lijf gaan en dan gaan zoeken langs de randen en in het interieur naar natte plekken.
Zo doen ze het ook met de wagens die van de band komen in de fabriek.
Hou ons op de hoogte, voor de rest is je Fabia nu in orde?

Hetzer

Forumguru
allereerst welkom op dit forum!!! , jammer voor jouw dat je zo veel problemen hebt met je fabia, ik heb nu al mijn tweede maar van deze problemen heb IK nog niet gehoord,
Ik heb wel eens een duurtest gelezen in de Autobild met een fabia 1.4 uit 2001, deze hield het goed in deze test alleen waren er problemen met de versnellingsbak ,het was een fout met de synchonisatie ringen!!!
Deze auto was nog nieuw en hierbij werd dus de complete versnellingsbak vernieuwt ( garantie ), Skoda melden in deze test dat er medio 2001 verbeteringen aan de versnellings bak zijn aangebracht!!!!!!!

snake

Nieuw lid
bedankt alvast,waar het probleemligt is bij de besturders kant daar komt water binnen,voor de tweede keer ...deuren waaren bij de eerte keer opnieuw afgekit....AUTO WORD PAS DONDERDAG NA DE CARNAVAL GEHOLPEN dus tot die tijd met de laarzen onder weg.en andere problemen die ik heb gehad zijn:
toenik de auto kocht was er niks aan de hand maar na een paar dagen hoorde ik geratel/getik onder de moter kap, ik vertouwde het en was naar de garage gegaan en vertelde het probleem antw:eek:h nou dat komt omdat de auto nog warm moet worden dan hoor je de klepen tikken !!!!!!! dus ik met vertouwen weer naar huis..(maar vertouwde het niet).een paar dagen later ging ik met mijn vrouwtje oppad we reden op de autosnelweg en op eeens moter uitgevallen onder het inhalen ?????ik de anwb gebeld,die man kon helaas ook niks vinden omdat die helaas geen uitlees computer had van de skoda maar zijn vermoede ging uit naar een rele,meteen gelijk een afspraak gemaakt met de dealer kon ook nog die zelfde week terecht..gelukkig,vertelde het probleem en ook gelijk het tikken onder de kap. 4 dagen later werd ik op gebeld kon de auto worden opgehaald alles was gemaakt en het tikken ook en wat bleek nou de kap van de distributieriem was kapot en die sloeg tegen de riem op en het had niet veel gescheelt of ik had de moter aan gorten gereden.word vervolgt

Hetzer

Forumguru
ik krijg toch echt een beetje het gevoel , dat je auto ook niet echt goed behandeld is door zijn eerste eigenaar!!!, zoveel problemen in de normaal gesproken toch uiterst betrouwbare Fabia!

Fabia

† In Memoriam
Dat is knap balen voor je. Ik heb een 1.4 16v 101pk uit april 2001 gehad maar heb nooit deze problemen gehad. Het klinkt inderdaad dat de vorige eigenaar er niet zo netjes mee om is gegaan. Heb je nog een aankoopkeuring laten doen? Toen ik mijn fabia kocht heb ik 'm laten keuren door Dekra. Er kwamen geen bijzonderheden uit en de wagen was in goede conditie. Ik hoop dat de problemen snel opgelost worden en je kan gaan genieten van het rijden in een Skoda.

Mark

Banned
En best ook een andere dealer opzoeken.
Als die zo een wagen afleverd heb ik daar toch geen vertrouwen meer in.

Halbie

Nieuw lid
Hallo,

Even een vraagje wanneer moet een skoda fabia combi flash een distributieriem vervangen is dat bij 90.000 of 120.000 gebeurd dat ook bij 60.000. Sommige zeggen dat het een riem is andere dat het een ketting is? Weet iemand hier iets van?

Mark

Banned
Wat ook zou kunnen is dat de wagen opgelapt is nadat hij flink in elkaar is gereden.
Beste is een andere Skoda dealer op te zoeken en daar de wagen ééns grondig laten na te kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan