Dat is dan wel achteraf gecodeerd, want standaard staat de grootlicht assistent uit als je de auto start. Je moet hem dan na elke start met de hand activeren door de hendel van je af te bewegen. Als je stopt en contact af zet, gaat ie weer uit en blijft ie uit. De geheugenstand voor de grootlicht assistent is een aanpassing die met OBD11 gedaan kan worden. Blijkbaar is dat bij jouw auto gedaan want je zegt dat hij aan staat zodra je start.
Over de fietsers: mijn LED matrix 'ziet' fietsers met goede verlichting meestal wel en zet ze dan als het ware in het donker, je ziet dat in de lichtbundel ook echt een zwart deel worden. Is de fietsverlichting wat minder goed dan ziet ie ze vaak niet. Als ik het op tijd in de gaten heb zet ik de assistent uit maar soms is de verlichting zo slecht (of in het geheel niet aanwezig...) dat ik het te laat pas opmerk. In dat laatste geval: eigen schuld dikke bult. Op enkele wegen hier in de omgeving weet ik het, en zet ik hem van tevoren al uit.
Blijft over het probleem van
@Okki, geen idee waarom die flits optreedt. Ik kan ook niet bedenken waar die fout vandaan moet komen want de lichtsensor bepaalt of het dimlicht aan of uit gaat, en de grootlichtassistent werkt juist via de camera achter de binnenspiegel. Ik herken dit ook helemaal niet van mijn vorige Octavia, die staat op hetzelfde platform als jouw Seat en daar had ik hier helemaal geen last van. Daar was de grootlicht assistent ook altijd aan, de geheugenstand dus achteraf aan gezet.
Misschien is er met coderen van de geheugenstand van de assistent iets niet goed gegaan. Vragen die ik nog heb:
- Gebeurt het ook als de weg na de tunnel of het viaduct vlak blijft?
- Gebeurt het ook als de grootlicht assistent UIT staat?
Kan zijn dat je het eerder hebt genoemd, dan heb ik er allicht overheen gelezen...