Grootlicht assistent

verbaant

Actief lid
Heeft elke Kodiaq 2 grootlicht assistentie? Volgens de handleiding zou ik het aan moeten zetten in het infotainment bij menu Rijverlichting Met de functie Light Assist. Deze kan ik echter niet vinden! (Niet te verwarren met dynamische grootlicht assistent die volgens mij deel uitmaakt van het light & view pakket). In de prijslijst (waar alle standaarduitrusting beschreven staat) kan ik het nergens vinden.

verbaant

Actief lid
Ik mis het ook heel erg! Maar gek dat met zo’n pakket je dus dubbel op krijgt: grootlichtassistentie en dynamisch grootlicht assistentie ???

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Je hebt de AAN/UIT versie voor de standaard LED én je hebt de dynamische versie voor de matrix-LED koplampen.

Volgens mij heb ik wel de groot licht assistent, zonder de matrix koplampen, als ik aan de hendel trek of duw weer het even niet meer dan krijg ik een groot licht symbool met een A er in voor automatisch volgens mij werkt het dan ook, eigenlijk nog nooit geprobeerd deze maand, maar zal het morgen eens proberen

Bijlagen

• IMG_0930.jpeg
    IMG_0930.jpeg
    344,1 KB · Weergaven: 18

Smeeuwis

Donateur
Het A-tje in het grootlicht symbool geeft aan dat het de assistent is. Als je normale LED lampen hebt worden ze gedimd als de auto een tegenligger signaleert, dat is wat @hemi24 bedoelt met AAN/UIT. Het symbooltje in je dashboard zal dan blauw resp. wit zijn.

Bij matrix LED koplampen wordt een deel van de lichtbundel gedimd maar blijft het grootlicht an-sich dus wel aan. Het symbooltje blijft dan blauw, totdat het hele grootlicht gedimd wordt omdat je in de bebouwde kom rijdt, onder een bepaalde snelheid komt of onder veel straatverlichting bijvoorbeeld.

Om de assistent te activeren duw je de hendel van je af.

A-Kodiaq

Actief lid
Ik kwam er achter dat je het automatische gedeelte ook kan in- en uitschakelen als je (met grootlicht aan) op de ronde lichtknop drukt

A-Kodiaq

Actief lid
Ja die dus :LOL:

Edit: ik zie dat ie niet rond is, zo had ik het wel in mijn hoofd. Enfin..

Laatst bewerkt:

verbaant

Actief lid
bij mij geeft dat geen verschil > geen A in de blauwe aanduiding en dus ook niet automatisch uit bij een tegenligger. Jij hebt een Business edition, dus vergelijkbaar met mijn Tour edition. Of heb jij Light & View pakket?

Laatst bewerkt door een moderator:

Patron

Senior Member
Werkt trouwens alleen als je licht ook op auto staat en niet handmatig hebt ingeschakeld

Zorbathagreek

Nieuw lid
Ik heb ook een business edition en bij mij werkt grootlicht assistent niet en zie dus ook geen A voor het blauwe icoontje.

Bovenaan Onderaan