Grote cockpitdisplay???

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemcoF

Nieuw lid
Ik heb een skoda fabia combi 1.4tdi equipe.
Nu kan ik via de hendel rechts van mijn stuur de boardcomputer bedienen, en krijg dan de info op het kleine display te zien onderin mijn toeren teller.
Nu word deze info op de skoda site (foto's) op het grote middelste display weergegeven, is dit in te stellen?

Bvd.

Michel

Forumguru
Als je een Equipe hebt, dan is de boardcomputer inderdaad in de toerenteller ondergebracht. Jouw auto heeft dan geen MaxiDot display (want zo heet dat grote display in het midden), want die is volgens mij slechts voorbehouden aan de Spirit Plus.

Ik heb het altijd vreemd gevonden dat je het bij andere Fabia I uitvoeringen zelfs niet als een extra kunt/kon bestellen. Mijn Fabia heeft hem dus ook niet, maar als het een extra was geweest, dan had ik hem wel aan mijn lijst van opties toegevoegd.

Als je een Equipe hebt, dan is de boardcomputer inderdaad in de toerenteller ondergebracht. Jouw auto heeft dan geen MaxiDot display (want zo heet dat grote display in het midden), want die is volgens mij slechts voorbehouden aan de Spirit Plus.

Ik heb het altijd vreemd gevonden dat je het bij andere Fabia I uitvoeringen zelfs niet als een extra kunt/kon bestellen. Mijn Fabia heeft hem dus ook niet, maar als het een extra was geweest, dan had ik hem wel aan mijn lijst van opties toegevoegd.

wat kan je er dan meer mee?

joergarms

Senior Member
Ik heb 'm gelukkig wel.
Maar ik geloof niet dat je er veel meer mee kunt, behalve dat er meer info tegelijk weergegeven kan worden.
Als je daarbij een originele Skoda radio hebt, dan komt er ook wat info over de zenders e.d. te staan.
Oh ja, ook de openstaande deuren worden er in getoond.

neoproject

Actief lid
ik heb een skoda fabia 1.4 TDI, disney on ice plus versie (komt overeen met de ellegance versie denk ik). Ik had ook graag het maxidotscherm gehad maar helaas gaat dit niet. Ik heb me hiervoor geïnformeerd bij verschillende skoda-dealers. Op de plaats waar normaal maxidot staat staat bij mij een groot vlak waar de info over ABS, servo,... staat.

Moest achteraf blijken dat het toch mogelijk is, laat ik het onmiddelijk inbouwen.

skodaad

Nieuw lid
Deze discussie is ook al op Duitse sites gevoerd. Aangezien dit display vast zit op de hoofdprint van het hele klokkenspel zit er blijkbaar niets anders op dan de hele printplaat te vervangen. Dit schijnt behoorlijk in de papieren te lopen, er zijn al bedragen van ca. €1000,- genoemd. Bij veel mensen gaat de zin dan al over!

Mark

Banned
ik heb een skoda fabia 1.4 TDI, disney on ice plus versie (komt overeen met de ellegance versie denk ik). Ik had ook graag het maxidotscherm gehad maar helaas gaat dit niet. Ik heb me hiervoor geïnformeerd bij verschillende skoda-dealers. Op de plaats waar normaal maxidot staat staat bij mij een groot vlak waar de info over ABS, servo,... staat.

Moest achteraf blijken dat het toch mogelijk is, laat ik het onmiddelijk inbouwen.
Een kleine verbetering, de Disney on Ice versie's zijn afgeleid van een (geplukte) ambiente en niet van de Elegance.
Het tussenmoddel dus eigenlijk.
Ook op de Disney on Ice is het Maxi-dot scherm gewoon als optie te bestellen.

neoproject

Actief lid
Een kleine verbetering, de Disney on Ice versie's zijn afgeleid van een (geplukte) ambiente en niet van de Elegance.
Het tussenmoddel dus eigenlijk.
Ook op de Disney on Ice is het Maxi-dot scherm gewoon als optie te bestellen.

Bij mij was er bij de disney on ice versie PLUS geen optionele maxi-dot. In het boekje van de fabia's stond dit echter wel, ik vermoed dat dit enkel mogelijk was/is in combinatie met een navigatiesysteem (duur) of enkel op de RS versie. Vond het boekje wel misleidend.

Wallie

Lid
Vraag me af of dat ding in nederland uberhaupt wel te krijgen is... net zoals de maxidot in de Octavia I, ook nog nooit gezien in Nederland, maar in Duitsland rijden ze wel rond...

Mark

Banned
Is in elk land anders;
Duitsland; veel optie's standaard, zelfs een kale versie is er zeer goed uitgerust.
België; haast op alle uitvoeringen kun je opties bestellen, vaak kom je volgens mij zo wel duurder uit dan dat het echt de bedoeling is/was, en kun je echt dingen bestellen die je wilt.
Nederland; veelal enkel opties te krijgen in combinatie bij bepaalde modellen/uitvoeringen (zoals Maxi-dot).

Ik ken wel een bedrijf die aan complete instrumentenpanelen (incl. MaxiDOT) kan komen van een Fabia. Krijg je wel een instrumentenpaneel van de Fabia RS. Prijs zonder montage rond de € 375,00. Dealer kan hem zo omwisselen, je hebt dan wel de code van je startonderbreker nodig (staat op je sleutellabel).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan