Grote electronische storing

Tones

Actief lid
Gisteren waren we op weg met de Fabia Greenline. Vanaf het begin waren er allerlei vreemde storingen:
- de knipperlichten werkten niet of onregelmatig
- de verlichting van de tellers knipperde
- het lampje van de cruise control knipperde
- de climatronic werkte niet een er kwam warme lucht uit de roosters
- start/stop werkte niet
en uiteindelijk brandde (knipperend) het gloeispiraallampje.

Volgens het instructieboekje moet je met dat laatste onmiddelijk naar een dealer.
Omdat het zondag was, kon dat natuurlijk niet.

Dus vandaag op 31 december maar de dealer (de Waal in Tiel) gebeld.
Ik kon meteen langskomen ondanks het feit dat ze op deze dag niet zoveel personeel hebben rondlopen.

Het bleek uiteindelijk de boardcomputer te zijn en die is onder garantie vervangen. Gelukkig loopt de garantie nog tot feb 2013.

Een hele goede service van de dealer op zo'n ongewone dag.

Tones

Actief lid
Het verhaal gaat verder....

Op 1 januari de auto gepakt om familie te bezoeken i.v.m. nieuwjaar. Na enkele km's bleek de cruise control niet te werken.
Ook het knipperen van de richtingaanwijzers ging met happeringen binnen, buiten was het oke.
Ook de instrumentverlichting viel bij het knipperen af en toe weg.

Vandaag dus maar weer terug naar de dealer.

Het bleek nu te liggen aan een module die te maken heeft met de trekhaak.
Die wordt vervangen en morgen kan ik de auto weer ophalen.

Afwachten of het nu echt opgelost is.

Cordoba

Forumguru
Eerlijk gezegd, lijkt het mij volkomen onlogisch, als na verloop van tijd ineens een trekhaakmodule dit zou veroorzaken. Ik ben bang dat het eerder aan bijvoorbeeld de printplaat van je dashboardinstrumenten ligt, of de stekker daarvan. Ik volg dit topic in elk geval, met belangstelling.

Antera

Donateur
Ik sluit me helemaal aan bij Cordoba. Dit ligt naar mijn idee echt niet bij de trekhaakmodule. Als dat zo zou zijn dan zouden de buitenste knipperlichten ook problemen hebben. Wat zijn de foutcodes vraag ik me dan wel af.

Ik ga uit van de tellerklok zelf of inderdaad een slecht zitten stekker in de klok. Ook ik ga dit lekker volgen

Tones

Actief lid
Vanmiddag de auto weer opgehaald. Er werd mij verteld dat de trekhaakregelaar achter in de auto de boosdoener was. Die is vervangen.

Bij het ritje terug naar huis geen problemen. Ik zal vanavond of morgen een wat langere rit maken.

Als extra service ter compensatie van het 2 dagen moeten missen van de auto is de Faab ook nog even door de wasstraat gehaald. Hij ziet er nu weer picobello uit.

Prima service!

Tones

Actief lid
Inmiddels zo'n 70 km gereden, in de stad, snelweg, binnenwegen, en geen problemen meer!
Alles opgelost.

Bovenaan Onderaan