Grote onderhoud 60.000

bobbie

Senior Member
Beste Skoda-rijders,

Volgende week woensdag is het weer zover... een grote beurt bij de doktor.

Mijn Fabia heeft dan 60.000 km gereden en gaat zo als altijd bij S-point voor een beurt.

De Fox mijn eerste auto heb ik met 70.000 km (vanaf nieuw) en 2 jaar oud ingeruild en toen kwam de Fabia.

Nu is de Fabia en januari jarig en wordt hij 2 jaar oud. Ik mag aannemen dat de Fabia na 2 jaar niet

uit elkaar valt... Tog? Maar moet rekening houden met bepaalde zwakke onderdelen of hoge

kosten?

Voor een bedrag van € 175 kun je de fabrieksgarantie verlengen met een jaar, aanrader?

Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen!

Race Eend

Forumguru
Het beste kun je even je motortype etc opgeven. Voor een 1.4 tsi bv (veel kapotte bougies/bobines), is die 175 euro misschien nog zo gek niet.

Noord26

Forumguru
Ik heb begrepen dat je dan op alle onderdelen fabrieksgarantie krijgt. Zelf denk ik er ook aan om 2 jaar nog bij te kopen ivm zekerheid.
Voor motoren tot 75kW betaal je voor 1 jaar (max 100.000km) €195,-; aldus de skoda website. U geeft €175,- aan, dat is lager?

In mijn geval 4 jaar en max 150Dkm zou uitkomen op €496,- Dat klinkt behoorlijk, maar mocht er iets defect zijn zit je al snel aan dat bedrag incl montage/onderzoeks-kosten..

bobbie

Senior Member
klopt het is €195 (niet goed gelezen). Ik twijfel ook om er 1 of 2 jaar bij te kopen. Ik vraag me alleen af hoe het zit met consumentenrecht. In de elektronikaspeciaalzaak heb ik hier dagelijks mee te maken. Je mag als klant verwachten dat een app. Een bepaalde levenduur heeft en dus ook garantie. Je moet alleen wel kunnen aan tonen dat je het app. Juist gebruikt heb. Is dit ook zo voor een auto? Mijn auto gaat voor elke beurt naar de skoda-dealer dus goed onderhouden is ie wel... Iemand slechte ervaring met een fabia 1.2 en een 2 jaar oud?

Noord26

Forumguru
Alleen staat er nergens aangegeven wat een normale levensduur of verwachting is van een product omschreven in de wet; hetgeen meteen een groot grijs gebied is voor 'bepaalde verwachte levensduur'. Hangt dit samen met een bepaald merk? Want onderhuids is je Skoda gewoon een VW of een Audi..

Zo kreeg ik na 6 een splinternieuwe Miele oven, omdat ze zelf aangeven dat er geen betere is. Als ik nu een Whirlpool had gehad zat dat er hoogste waarschijnlijk niet in. Het zijn dezelfde producten met een andere opdruk. Ligt het aan het soort product of aan het merk is dus mijn grote vraag.

En wat betreft consumentenrecht is het een groot verschil of je het krijgt of af moet dingen. Zo zijn er genoeg mensen die garantie bij kopen om dit gezeur te voorkomen, terwijl ze normaal ook recht op garantie zouden hebben. Gelijk hebben is iets anders als krijgen.

Bovenaan Onderaan