Grotere accu/accubak mogelijk?

FlavioX

Forumguru
In mijn Superb zit nu een normale 70Ah lood accu van 278x175x190mm.
Aangezien ik veel korte afstanden rij en ook regelmatig mijn standkachel gebruik heeft mijn accu het zwaar te verduren. Men adviseert mij nu om een AGM accu te nemen omdat die minder last hebben van ontladingen.
Volgens sommige site zou er in mijn Superb ook een accu moeten passen van 315x175x190mm maar dan heb ik volgens mij een andere accubak nodig.
Is dat een Skoda onderdeel? Of kan ik de grotere accu ook zonder accubak bevestigen?

turboturbo

Forumguru
Ook een grotere traditionele lood accu kan niet zo goed tegen dergelijke ontlading, wat ik ervan gelezen heb. Je hebt wel iets meer reserve met iets meer Ah. Vandaar denk ik het advies om voor een AGM / yellowtop te kiezen. Die zou veel beter tegen gebruik / dergelijke ontlading kunnen.

Autobezitters met een stroom vretende geluidsinstallatie doen dit soms ook, of zetten zo'n AGM erbij als extra accu.

Correct me if i'm wrong.

FlavioX

Forumguru
Vandaar dat ik het liefste dus een 90Ah AGM accu er in zet maar die moet wel passen zonder dat ik de accukabels moet modificeren.

andrehj

Forumguru
Voor een AGM accu heb je ook een hogere laadspanning nodig. Ik denk dus niet dat dit gaat werken.

Skoda-MAN

Forumguru
Als meer stroom verbruikt word dan dat er door de dynamo bijgeladen kan worden door korte ritjes en standkachel dan gaat ook een grote accu uiteindelijk leeg.

andrehj

Forumguru
Inderdaad, maar dan is je marge wel groter. Overigens denk ik niet dat er een grotere bak voor een S2 te vinden is, daarvoor is eigenlijk geen ruimte, en met 278mm lang zit je al aan de max van wat er toentertijd in die auto's (S2, Golf 5?, etc werd geleverd).

Bovenaan Onderaan