Grotere Passat

MarcoO2

Forumguru
Zou dat een soort nieuwe Phaeton worden?
m1ezjxcajg71.jpg

Groter dan een Passat

Uitgegeven:14 februari 2009 12:56
Laatst gewijzigd:14 februari 2009 12:56

Dit is de eerste schets van de mid-size sedan van Volkswagen. Die wordt een maat groter dan de Passat en wordt in Amerika gebouwd en alleen daar verkocht.

Volkswagen wil zich meer gaan richten op de Amerikaanse markt. Daarvoor wordt voor die contreien speciaal een aantal modellen ontwikkeld. De onlangs gepresenteerde Routan is een mooi voorbeeld van een VW die alleen voor de Noord-Amerikaanse markt is bedoeld.

Om betere voet aan de grond te krijgen in dat land wordt in Chattanooga, Tennessee een fabriek voor het merk neergezet. Daar gaat onder meer deze mid-size sedan worden gebouwd. Als de plannen doorgaan wordt ook de Polo voor de Noord-Amerikaanse markt in die fabriek gemaakt.
Het enige wat we tot dusver weten over de auto die schuilgaat achter deze tekening, is dat hij een klein beetje groter wordt dan een Passat. Vanaf 2011 moeten er 150.000 stuks per jaar worden gebouwd.

nemo

Senior Member
He? Een nieuwe fabriek? In deze tijden??

Heb pas 1x een pheaton in europa zien rijden. Dat was in oostenrijk, ik was toen met een 1.9tdi polo onderweg en haalde hem in :tongue:

MarcoO2

Forumguru
Ja, ik vond het ook verrassend...

Ik heb wel vaker een Phaeton zien rijden, zeker in het diplomatieke deel van Den Haag zie je ze regelmatig langskomen. Maar als je even niet oplet denk je gewoon dat er een Passat langs komt...

Swiss

Actief lid
Hier in Antwerpen zie ik er bijna wekelijks wel één rondbollen.
Ik heb hem vorig jaar als taxi gehad op weg naar Zaventem. We gingen vertrekken op huwelijksreis en tja, dan wil je toch iets speciaals...
Reed al eerder mee met een A6, maar dit is toch nog iets anders. Op een gegeven moment reed die chauffeur er dik 150 mee (het was halfdrie 's nachts en op de E19), maar nog was het muisstil in de wagen. Het bleek nochtans "maar" een 2.5 TDi V6 te zijn.

Soit, geweldige ervaring. En tweedehands best betaalbaar (exemplaren van pakweg 2 jaar oud gaan voor Superb-prijzen over de toonbank). Dus als ik ooit nog eens een privé-wagen moet kopen...

TL@

Forumguru
Dit is zeker geen opvolger voor de Pheaton (alleen het feit dat in de USA gebouwd wordt, maakt al dat het geen opvolger KAN zijn)
hij komt tussen de Passat en de Phaeton.

De Pheaton zie je hier in Antwerpen idd wel heel veel rijden (toch wekelijks dat ik er 1 zie rijden), heel mooie auto vind ik.

Bovenaan Onderaan