Groupbuy: EBS active iPhone (3G, 3GS, 4, 4S, 5) dock

Baphi

Forumguru
EBS heeft al een tijdje een actieve iPhone dock op de markt die je in de bekerhouder van je auto kunt plaatsen.

EBSbv-EBS-iPhone-dock1.jpg

thumb200_Ebs-iphone.jpg
EBSbv-EBS-iPhone-dock-2-195x127.jpg

Zie ook de website van EBS.

De dock is actief, dat wil zeggen:
- laadt je iPhone op
- heeft een audio-out

De dock is inmiddels te koop in een webshop voor €69.
Ik heb contact met de webshop eigenaar gehad en er is korting mogelijk.

--update: webshop ligt er tijdelijk even uit--

Bij 10 deelnemers 10% korting bij meer liefhebbers 15% korting :jaja:

Wie is geïnteresseerd?

Geïnteresseerden:
1. Baphi - dock voor iPhone 4S
2. Derk - dock voor iPhone 4s
3. Corné de Kluijver - dock voor iPhone 5
4.
5.

Zie voor meer info dit topic.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Gimli

Lid
ik wil er ook wel 1 voor de iphone 5, als deze er met hoesje inpast, anders moet ik hem telkens er uit halen..

• Leuk

CDK

Forumguru
Geïnteresseerden:
1. Baphi - dock voor iPhone 4s
2. Derk - dock voor iPhone 4s
3. Corné de Kluijver - dock voor iPhone 5
4. Gimli - dock voor iPhone 5
5.

Flem_nl

Forumguru
Moet er niet eerst een kabel gelegd worden naar de plek vd bekerhouder? Of kabeltje naar 12v plug er naast?

Baphi

Forumguru
Het kan op twee manieren:
1. via een kabeltje die onderuit de dock komt en met een stekker in de aansteker plugt
2. via een niet zichtbaar kabeltje dat je zelf dient aan te leggen voor stroomvoorziening

Uiteraard is de eerste optie de makkelijkste, de laatste lastiger maar wel wat fraaier. Die zou ik dan zo aansluiten dat ie op je contact geschakeld is...

Flem_nl

Forumguru
Het kan op twee manieren:
1. via een kabeltje die onderuit de dock komt en met een stekker in de aansteker plugt
2. via een niet zichtbaar kabeltje dat je zelf dient aan te leggen voor stroomvoorziening

Uiteraard is de eerste optie de makkelijkste, de laatste lastiger maar wel wat fraaier. Die zou ik dan zo aansluiten dat ie op je contact geschakeld is...
Probleem is dat je dan de boel moet verbouwen!

Baphi

Forumguru
Even een update; niet dat er veel veranderd is in de afgelopen tijd, maar ik heb inmiddels een MDI retrofit kit van een forumlid overgenomen om in te bouwen in mijn OII. Inmiddels ben ik ook aan het kijken naar een mooie oplossing om de MDI dock-aansluiting netjes op de iPhone te gebruiken zonder elke keer met een losse kabel te rommelen. Daarnaast heb ik de iPhone toch het liefst in het zicht.

Om het samen te vatten: ik ga niet voor de EBS active iPhone dock, maar ga een goeie "Pass Through" oplossing aanschaffen, waarmee ik de MDI-dock kabel op de cradle aansluit. Op die manier hoef ik alleen nog maar de iPhone in de cradle te zetten en hij wordt opgeladen én is verbonden met de Columbus met MDI.

Het gedoe met de aux-in vind ik toch wat te onhandig en bied te weinig integratie met de Columbus. In de toekomst wil ik er ook nog een Kufatec BT carkit bij hebben, dan is het ICE-verhaal klaar en compleet wat mij betreft ;)

• Leuk
Bovenaan Onderaan