Grunneger stelt zich voor

Hallo allemaal, heb eerst twee weken meegelezen en geconstateerd dat dit een leuk forum is. Inschrijvingen was dus een logisch vervolg en daar hoort, vind ik, netjes voorstellen bij.

Ik ben Grunneger (43) en woonachtig in het Noorden. Ik rijd sinds anderhalve week voorlopig tot volle tevredenheid in een Fabia Station 1.4 TDI van 2007, die ik gekocht heb bij een Bovag-autobedrijf dat voormalige leaseauto's verkoopt. Auto heeft 125.000 kilometer gelopen en verkeert desondanks van binnen en buiten in topconditie. Samen met een jaar garantie hoefde ik niet lang over aankoop na te denken. Heb wel meteen afscheid genomen van de wieldoppen en lichtmetaal gemonteerd. Het is mijn eerste Skoda, dus ben benieuwd. Heb voorlopig geen enkele op- en aanmerking, behalve de in het onderhoudsboekje heel onduidelijk omschreven vervangingsinterval van de distributieriem. Een telefoontje naar de dealer die de auto heeft geleverd, heeft mij echter vandaag geleerd dat vervanging bij 150.000 kilometer moet gebeuren. Dat had de verkoper ook al gemeld, maar ik wilde het toch even zeker weten. Ik had namelijk altijd begrepen dat VAG-TDI's bij 90.000 of 120.000 kilometer aan de beurt waren voor een nieuwe riem. Bijgevoegde foto is misschien even een zoekplaatje, maar hij staat er toch echt mooi op.

Bijlagen

• 16052010396.jpg
    16052010396.jpg
    17,1 KB · Weergaven: 70

hemi24

Forumguru
Welkom (mede) Grunneger!

Leuke foto heb je bijgevoegd! De zwarte Fabia op de achtergrond is de nieuwe aanwinst neem ik aan?

bobby45

Actief lid
moi

Ik ben ook en grunneger
Heb in veendam mijn aygo omgeruild voor en octavia 2 combi 1.4 tsi
Rij veel, en de aygo was voor 2 duitseherders te klein.
We tranen voor reddings hond en dat lukt aardig
woon werk is 45 heen en 45 terug

Bovenaan Onderaan