GSM Brom Mobridge carkit

Gek word ik ervan, die gsm brom in mijn carkit tijdens het bellen.

Amundsen icm Mobridge in Superb Greenline Combi, wie heeft de oplossing?
Laatste update zit erop.

mlaven

Lid
De telefoon uit de rechterbroekzak halen en in de linker broekzak stoppen. Of in ieder geval een eind uit de buurt van de bijrijderstoel. De bluetoothmodule zit nl. onder die stoel gemonteerd. En als de gsm te dicht in de buurt komt kan die storen op de audiosignalen.

qazpoi

Nieuw lid
Bij mij zit de mobridge module onder de Amundsen achter het climatronic paneeltje, totaal geen last van een brom tijdens het bellen

Herken dit probleem ook, meestal gebeurt dit als tijdens het bellen de telefoon active sync gebruikt voor het ophalen van de mail. Bij mij zit de BT module onder de passagierstoel, de telefoon in het linker portiervak geeft dan de minste storing.

Dit probleem heb ik ook gehad in mijn Octavia met MoBridge en Columbus, getest met 3 verschillende telefoons. Auto is twee keer terug geweest naar de dealer. De eerste keer hebben ze de MoBridge verplaatst maar dat hielp niet.
Daarna hebben ze een nieuwe MoBridge gemonteerd met de laatste firmware erop en nu is het probleem verholpen. Even terug naar de dealer dus...

Ok bedankt voor jullie reacties. Dealer weet ervan en is zeer behulpzaam, echter na installatie van de laatste update blijft het gsm gebrom/gepiep hoorbaar. De verplaatsing van de module wordt overwogen maar ik twijfel eraan of het zin heeft.

Ook na wisseling van een Nokia naar een Blackberry merk ik geen verschil.

Heb exact zelfde probleem....mobridge icm met de amundsen & iphone 3gs.

Bij mij ook al de unit verplaatst maar heeft geen effect gehad, ik loop tijdens telefoongesprekken te zwaaien met mijn telefoon om een plek te vinden waar de brom weg is.

Waar heb jij je microfoon zitten, bij mij zit hij boven de binnenspiegel terwijl hij volgens boekje net achter stuur geplaatst moet worden, wellicht zou dit het zijn.

enfin hij gaat binnenkort voor zomercheck naar dealer dan kunnen ze dit direct nakijken!

Ik heb de indruk uit de reactie van mijn dealer dat er voor een deel gewerkt wordt met refurbished MoBridge carkits die terug zijn geweest bij de importeur voor reparatie en voorzien van nieuwe firmware weer terug gaan naar de dealer.
Dealer zei bij de laatste keer specifiek dat er nu een gloednieuwe MoBridge in zat en inderdaad is het probleem nu definitief weg. De plaats van de microfoon is hetzelfde gebleven, bij mij ook boven de binnenspiegel.
Ik zou jullie adviseren om ook een nieuwe te laten monteren, verplaatsen zal m.i. geen effect hebben. Tot die tijd kan je boven op je telefoon gaan zitten, dat was in mijn geval de plek met de minste storing.... ;)

Afgelopen maandag met de klacht naar dealer geweest. Mobridge werdt gedemonteerd en retour naar Pon gestuurd. Afgelopen vrijdagochtend telefoontje ontvangen dat ik kon langskomen om een nieuwe unit te laten plaatsen. Direct gedaan voila alle problemen zijn weg. Passat97 heeft dus gelijk, nieuwe unit schijnt enige oplossing te zijn....

Overigens wist dealer mij te vertellen dat de klachten en problemen met de mobridge carkits enorm zijn en dat zij naarstig op zoek zijn naar een passend alternatief...

De plaatsing van de nieuwe (magnetisch) afgeschermde module is de enige oplossing. Nu ben ik de GSM brom eindelijk kwijt maar blijft de kwaliteit van het geluid erg slecht. Collega's/klanten mopperen constant dat ik slecht verstaanbaar ben (en ik spreek abn). Veel ruis, de Parrot dubbele microfoon zit aan de linker a stijl.
Kan iemand de "ideale" instellingen geven van het mic volume enz. ?

Vandaag ook gehad in mijn OC2 met Columbus met BT module en mijn Nokia GSM. Heel irritant.
Inderdaad de telefoon ver van de radio afhouden was de beste oplossing, maar de brom blijft aanwezig.

Ga dus ook maar terug naar de dealer...

Bovenaan Onderaan