GSM III module Columbus

Visitor538

Senior Member
Forum leden,

Standaard heeft de Columbus een bleutooth verbinding.
Maar bij bestelling wist ik niet dat deze zeer beperkt was en ik er beter een GSM III module bij had kunnen bestellen.
Ik kan bellen, gesprekken ontvangen, telefoonboek werkt. Zelfs spraakbesturing; GSM, Telefoonboek Adrie bellen. Werkt perfekt. Maar ik kan maar 1 telefoon tegelijk koppelen en zie b.v. sms berichten niet. Ik was verwend met mijn Zenec uit mijn oude Yeti.
Heeft iemand daar ervaring mee en wat??? als ik deze later inbouw.
Werkt dat?
Is het moeilijk zelf inbouwen of is dat garage werk?
Kosten t.o.v. gemak.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

andrehj

Forumguru
Volgens mij heeft een Columbus standaard juist helemaal geen Bluetooth. Of gaat dit over de nieuwe Columbus zoals die nu in de O3 zit?
Overigens is het wel erg triest als je maar 1 telefoon tegelijk kan koppelen. Ik vind de drie van mijn rsap carkit al te weinig...

Pablos

Senior Member
Volgens mij zit er gewoon Bluetooth op (iig op die in de ebl). Bluetooth audio streaming wordt anders zo lastig:):)

Ik vraag me ook al even af of et multi point is. Wat ik online in de manual kon zien niet:(:( zou wel balen zijn, loop altijd met twee telefoons:( en geen van de gewenste modelen ondersteund nog dual sim (iPhone of Windows phone). Voor android zijn wel al dual sim modellen beschikbaar, maar ik ben (nog) niet erg android minded

andrehj

Forumguru
Volgens mij zit er gewoon Bluetooth op (iig op die in de ebl). Bluetooth audio streaming wordt anders zo lastig:):)

Gaat dit nou over de O2 of de O3? Want in de O2 zijn de Columbus en de carkit geheel verschillende dingen. De Columbus zit in het dashboard en de (eveneens optionele) carkit zit onder de bijrijdersstoel. Hooguit kun je de carkit bedienen via de Columbus.

Pablos

Senior Member
@canon-eye ik heb ook een Samsung galaxy note.
- Power knop op de verkeerde plaats
- je bent weken bezig hem naar de zin te maken
-micromanagement op systeem
- daarnaast waren de internals bagger. Is uit coulance gebleven, Lumia 920 als vervanger gekozen bij Vodafone.

Wel een android tip bij meerdere telefoons. Daar zijn powersaving apps die verbinden als er gebeld wordt (en Bluetooth verder uit houden). Daarmee heb je een soort van multipoint mogelijkheid gecreëerd.

Als ik nog een android neem (erbij:D zou dat een nexus of moto x zijn. Dan heb je tenminste snel systeem updates. (Alhoewel de htc mij ook wel aanspreekt)

Pablos

Senior Member
Mijn Lumia is top als......
Het is echt een mooi ding, maar mickey$oft heeft het systeem gewoon nog niet af. Zonde want als live tildes goed werken en een betere browser zou hebben, was mijn iPhone denk ik tweede geworden.

Visitor538

Senior Member
@Herman
Bedankt voor de tip.
Ik heb vandaag een afspraak bij de Skoda dealer in Tilburg.
Deze gaan kijken waar het probleem zit.
Nu pak hij wel de laatste maar bv. de voorlaatste moet je weer handmatig aanmelden met code die in display komt.
Dan pakt hij die een volgende keer automatisch maar de telefoon daarvoor moet je weer handmatig met code aanmelden enz. Terwijl in telefoon automatisch koppelen aan staat.
Hopelijk vinden ze een oplossing.
Hou jullie op de hoogte!

Visitor538

Senior Member
Forum mensen,
Koppelings probleem GSM opgelost!
We gebruiken allebij een Samsung Galaxy III.
In de GSM onder bluetooth moet aangevinkt staan: Zichtbaar voor alle Bleutooth apparaten in de buurt.
Komt nu één GSM in de auto koppelt hij automatisch.
Kom je met 2 GSM's vraagt hij via dotmatrix welke telefoon hij moet koppelen.
Heb je een telefoon met dual SIM koppelt hij zonder probleem alle 2 de inkommende oproepen.
Voor uitgaande gesprekken moet je de SIM op je GSM activeren.
Ondanks dat het geen GSM III module is koppelt hij probleemloos iPhone's en zelfs iPad met WIFI+GSM!
Dit is natuurlijk zinloos omdat de ipad niet kan bellen maar hij neemt wel het telefoonboek van de SIM-kaart over.

Het blijkt dat ik aan de module 4 telefoons kan koppelen.
Ik kan maar 1 telefoon tegelijk koppelen maar kan daarnaast bv de ipad koppelen om muziek te streamen via bleutooth naar de Columbus onder Media

Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Dus bij deze zijn mijn 2 vragen beantwoord.

Bedankt voor alle tips.
by the way: in mijn Yeti hebben ze module 7P6 035 730 K, SW 3200, HW H15 ingebouwd.

GSM.JPG

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan