H15 LED

Chiellinda

Actief lid
Is er iemand die bij de SII facelift de Drv heeft vervangen voor LED? Daar moet een H15 lamp in. Ik zag de volgende:

https://www.xenonlamp.nl/led-dagrijverlichting-vervangingslampen-h15

Is dit fel genoeg gezien die H15 ook je groot licht betreft.

Daarnaast heb ik nog een vraag over de mistlampen. Wat moet ik allemaal weg halen om hierbij te komen. Ik heb zitten kijken maar heb het idee dat ik heel de onderplaat en/of wielkast moet verwijderen. Weet iemand ook welke fitting hier in moet?

De verlichting bij je voeten is ook geel helaas...als je hier led in zet. Blijven die dan dimbaar? Ik kan zie via de instellingen dimmen en ze gaan langzaam aan en uit bij instappen en starten etc. Blijft dit behouden bij led? Dit is als het goed is een T10/5W5 fitting?

Joske

Forumguru

Bijlagen

• mistlamp S2 uitbouwen.pdf
    39,9 KB · Weergaven: 23

Foppurb

Actief lid
Ik heb een setje op Aliexpress besteld. Zouden 80watt moeten zijn, maar ze zullen de weerstand meetellen ;). Zodra ik ze binnen heb zal ik wel even een foto posten.

Heb nu powerleds in de mistlichten wat ook als drl zou kunnen fungeren en deze zijn nagenoeg gelijk aan mn xenons...

9367ee51203e44e9073015f486693190.jpg

Stadslichtjes waren een miskoop... Te blauw bij 5000k xenons.

Chiellinda

Actief lid
Bedankt voor je reactie. Ziet er wel top uit. Het is bij het facelift model alleen een H15 lamp waarbij het grootlicht, stadslicht en drl in 1 lamp zitten.

Foppurb

Actief lid
Ah ok, dat wist ik niet. De mijne is gebouwd februari 2012. Begrijp ik goed dat de drl's bij de koplamp inzit? Ik dacht dat de drl bij het facelift model al standaard led was. Vag sjoemelt dus niet alleen met software .

Als je meer weet over de voetverlichting hoor ik het graag.
Ik vond vandaag een foto waar iemand groene leds had gebruikt, ziet er mooi uit iig.

Weet niet of ik dit doe hoor, wit is toch iets veiliger.

e0d82359902fe357ef920ab3565b9499.jpg

Chiellinda

Actief lid
@Joske bedankt voor de tekening btw, heb al is even zitten kijken maar heb het nog niet voor elkaar gekregen. Weet je of je iets van gereedschap nodig hebt? Dat kapje zit echt gigantisch vast.....

Verder nog iemand die weet of de instellingen van het dimmen van de voetenverlichting nog blijven werken als je die vervangt voor LED? en welke ik dan moet hebben?

Joske

Forumguru
Volgens mij kan je deze ook losmaken met een bankpasje-kaart net naast de lichtunit te steken. Werkt ook bij een O2, had @ertromp ook al eens gepost ooit met bijhorende fotootjes. :)

Bovenaan Onderaan