@Mr_Margucci Nogmaals:
Ik heb een heel uitgebreid verhaal geplaatst, met diverse meet- en ervaringsresultaten over de vervanging van, tot nu toe, een HB4 halogeen mistlamp door een HB4 LED unit.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/hb4-led-mistlicht-ombouw.34644/
Het moge wel duidelijk zijn dat als ik zeg
'stokoud' dat dit specifiek van toepassing is op LED units die op de markt gebracht worden voor de toepassing in bestaande auto's.
Die ontwikkelingen gaan namelijk zo snel, dat iets van een half jaar geleden gewoon oud is...
Dan kun je wel weer een filmpje plaatsen van een Amerikaan die zo nodig weer van alles kapot moet schieten. Maar zelfs hij komt tot de conclusie dat er wel degelijk meer licht en beter licht leverende LED units verkrijgbaar zijn.
En ja, er is (uiteraard) ook minder goed spul te koop.
Maar ook hier weer geldt; het is slechts getest met een specifieke (Amerikaanse) koplampunit. De situatie zal ongetwijfeld per combinatie van een bepaalde koplampunit met een specifieke LED vervanging anders uitpakken.
Ook zal het uitmaken of de vormfactor een H4, H7, H[whatever] is, e.e.a. afhankelijk van het gedrag binnen de geplaatste reflector, al dan niet voorzien van een projectorlens.
Het is mij vooral te doen om wat meer en beter zicht dan de bestaande HB4 als mistlampen en de H7 (zowel dim- als grootlicht). Uiteraard met een niet-hinderend lichtbeeld. Met als tweede belangrijke punt; de (als het goed is) veel langere levensduur, waardoor ik niet meer regelmatig halogeen lampjes hoef te wisselen.
Wat mensen elkaar vertellen bij de koffie/thee interesseert me niet. Wat me wel interesseert is, of ik die vossen, knaagdieren en ander roodwild hier in de polder wat eerder zie en zij mij hopelijk ontzien.
Ik heb mijn feiten wel degelijk op een rij; door eigen ervaring en metingen!
Dan is zo'n schietgrage Amerikaan mij toch iets te ver weg...